Przedsiębiorcy wypromują region

Aż 30 firm wejdzie do finału konkursu „Twój biznes pod banderą sukcesu". Oceniać je będzie kapituła złożona ze znanych przedsiębiorców oraz internauci za pomocą interaktywnej gry, wymyślonej na podobieństwo giełdy.

Publikacja: 06.09.2018 09:45

Chcemy pokazać naszych przedsiębiorczych mieszkańców, ich pomysły na firmę i produkt - wyjaśnia Krzysztof Barczyk, szef gabinetu Marszałka Zachodniopomorskiego. - Wykorzystując narrację storytellingową oraz media elektroniczne, chcemy ich wypromować i pokazać, jak robią biznes, bo tak wygląda biznes na Pomorzu Zachodnim. Ich opowieści i historie mogą być takim drogowskazem do sukcesu dla innych małych i średnich firm.

Konkurs skierowany jest do mikro-, małych i średnich firm. Trzydzieści z nich - po 10 w kategorii - przejdzie do finału. Dzięki temu wezmą udział w promocji - zostaną pokazane w spotach reklamowych i w internecie. Zwycięzców wyłoni głosowanie internautów, które odbywać się będzie na wzór gry giełdowej. Jej uczestnicy otrzymają pule wirtualnej waluty, którą będą mogli inwestować w akcje kandydatów do zwycięstwa. Laureatów wyłoni też specjalna kapituła złożona z uznanych przedsiębiorców.

- Pomorze Zachodnie inspiruje na co dzień. Są tu wspaniali ludzie, jesteśmy regionem, który się bardzo dynamicznie rozwija, bo ten region wspiera biznes. To miejsce do pracy i do życia. Znam wiele młodych firm, ale na pewno nie wszystkie. Jestem ciekawa, czym nas zaskoczą - mówi Laura Hołowacz, prezeska CSL Internationale Spedition sp. z o.o., przewodnicząca kapituły konkursu.

Konkurs jest częścią większej kampanii „Pomorze Zachodnie. Biznes w dobrym położeniu", która ma promować atuty biznesowe regionu. Dla tych, co dopiero chcą rozpocząć działalność, a także tych, którzy już działają i zastanawiają się nad wyborem miejsca.

Pomysłem na kampanię jest pokazywanie konkretnych firm i konkretnych ludzi, zarówno należących do kapituły, jak i laureatów. Motorem napędowym akcji są właśnie członkowie kapituły. Laura Hołacz, prezeska CSL Internationale Spedition sp. z o.o., zasłynęła m.in. renowacją zabytkowej rzeźni na terenie Łasztowni, niegdyś przemysłowej dzielnicy Szczecina, a dzisiaj rewitalizowanej pod usługi i mieszkania. Obok powstała marina, a wkrótce ma stanąć Morskie Centrum Nauki. W jury jest też Zbigniew Nagay, prezes Radex sp. j., firmy specjalizującej się w zarządzaniu higieną w przemyśle, oraz Sławomir Czumak, członek zarządu Backer OBR Sp. z o.o., światowej klasy producenta elektrycznych elementów grzejnych, rezystorów i paneli sterujących do pomp ciepła.

Z kolei inauguracja samej kampanii odbyła się w firmie NCDC należącej do Pawła Finkielmana. To prężna firma zajmująca się aplikacjami dla branży ubezpieczeniowej. Finkielman w 1968 roku musiał opuścić Szczecin. Po ponad 30 latach życia i pracy w Danii powrócił jednak do rodzinnego miasta, by tutaj zainwestować. Dzisiaj zatrudnia ponad 120 osób, a filozofia i skandynawski system pracy jest już wzorem dla innych.

- Ten region ma wszystko, można się w nim zakochać. Ludzie są świetnie wykształceni, przyjaźni, mili - mówił Paweł Finkielman podczas inauguracji kampanii. - Ja wiedziałem, co chcę zrobić i jak to zrobić, 120 osób pracuje ze mną. U mnie najważniejsi są pracownicy, a nie prezes.

Laureaci zostaną ogłoszeni 11 grudnia 2018 roku. Zgłoszenia są przyjmowane do 9 września, a selekcja laureatów potrwa do 22 października. Głosowanie w internecie zaplanowano pomiędzy 6 a 27 listopada. Kampania oraz konkurs realizowane są w ramach RPO WZ 2014-2020.

Chcemy pokazać naszych przedsiębiorczych mieszkańców, ich pomysły na firmę i produkt - wyjaśnia Krzysztof Barczyk, szef gabinetu Marszałka Zachodniopomorskiego. - Wykorzystując narrację storytellingową oraz media elektroniczne, chcemy ich wypromować i pokazać, jak robią biznes, bo tak wygląda biznes na Pomorzu Zachodnim. Ich opowieści i historie mogą być takim drogowskazem do sukcesu dla innych małych i średnich firm.

Konkurs skierowany jest do mikro-, małych i średnich firm. Trzydzieści z nich - po 10 w kategorii - przejdzie do finału. Dzięki temu wezmą udział w promocji - zostaną pokazane w spotach reklamowych i w internecie. Zwycięzców wyłoni głosowanie internautów, które odbywać się będzie na wzór gry giełdowej. Jej uczestnicy otrzymają pule wirtualnej waluty, którą będą mogli inwestować w akcje kandydatów do zwycięstwa. Laureatów wyłoni też specjalna kapituła złożona z uznanych przedsiębiorców.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Życie Pomorza Zachodniego
Zacznijmy od małych. Czy stocznie wrócą na Pomorze Zachodnie?
Życie Pomorza Zachodniego
Wymiana pieców i termomodernizacja. Są pieniądze na walkę ze smogiem
Życie Pomorza Zachodniego
Trzebież znów na trasie. Nowy port na żeglarskiej mapie Polski
Życie Pomorza Zachodniego
Kulinaria, piwo i trójniak. Sześć produktów regionalnych w finale
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Życie Pomorza Zachodniego
Najlepsze wsparcie w UE