Na razie wśród zgłoszeń przeważają prośby o odśnieżanie chodników i ulic, informacje o dziurach w jezdni czy nieświecących latarniach.
Do tej pory załatwiono średnio co trzecie z tych zgłoszeń.
Aplikacja dla mieszkańców
Od początku roku działa Mapa Potrzeb Opola, czyli specjalna aplikacja, dzięki której mieszkańcy mogą w szybki sposób zawiadamiać o usterkach, szkodach czy zaniedbaniach, które zauważyli wokół siebie.
– Mapa Potrzeb Opola to wyjście naprzeciw mieszkańcom miasta. Skrócenie dystansu na linii obywatel – urząd. Chodzi o to, żeby błyskawicznie reagować na potrzeby, mieć najlepszą i najbardziej aktualną wiedzę na temat tego, co się dzieje w mieście – tłumaczy potrzebę utworzenia aplikacji Dorota Piechowicz-Witoń, naczelnik Centrum Dialogu Obywatelskiego.
Dodaje, że Mapa to swego rodzaju pogotowie – bo jeśli w mieście zadziało się coś, na co trzeba zareagować, to można błyskawicznie dać o tym sygnał przez aplikację.