Użytkownik połączy się z infolinią Biura za pośrednictwem tłumacza języka migowego w podobny sposób, jak na stronie internetowej Biura „Kontakt dla osób z trudnościami w komunikowaniu się". Wystarczy posiadać urządzenie mobilne z kamerą oraz aplikację Migam, dzięki której zostanie wykonane połączenie. Aplikacja dostępna jest na urządzenia z systemem Android oraz iOS.
Dzięki takiej formie kontaktu osoby głuche oraz głuchonieme mogą samodzielnie załatwić swoją sprawę. Kontakt z Biurem za pośrednictwem tłumacza online jest możliwy od poniedziałku do piątku między godziną 9:00 a 20:00.
Rzecznik Praw Pacjenta zachęca również do zapoznania się z prawami pacjenta, które zostały przetłumaczone na język migowy. Filmy z tłumaczeniem dostępne są w zakładce „Prawa pacjenta" – należy kliknąć na dane prawo, a pod tekstem pojawi się materiał z tłumaczeniem.