Płatnik składek, który jest osobą fizyczną i prowadzi działalność gospodarczą na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEIDG), wyrejestrowuje się przez złożenie wniosku o wykreślenie przedsiębiorcy z CEIDG. Może to zrobić na dwa sposoby:
- w tradycyjnej formie – składa papierowy wniosek w urzędzie miasta bądź gminy, lub też
- w formie elektronicznej – składa wniosek przez internet na stronie www.ceidg.gov.pl.
Aby wysłać wniosek on-line, płatnik musi skorzystać z podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP.
Zgłoszenie w KRS i urzędzie skarbowym
Płatnik składek, który prowadzi spółkę prawa handlowego, stowarzyszenie, fundację lub inną organizację społeczną albo zawodową, rejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS), informacje o zaprzestaniu prowadzenia działalności zgłasza w: