Jaki był ostatni rok dla IKEA w Polsce?
Jestem już od roku na stanowisku prezesa IKEA w Polsce, był to bardzo intensywny rok i pełen sukcesów. Nasze przychody w roku finansowym kończącym się w sierpniu wyniosły ok. 4,5 mld zł, co oznacza wzrost o 11 proc. w stosunku do poprzedniego. Polska jest wciąż w gronie najszybciej rosnących rynków dla IKEA na świecie.
W związku z zakazem handlu w niedzielę postawiliśmy mocno na wspierane naszych klientów na zakupach w kanale internetowym. W efekcie wartość sprzedaży elektronicznej rośnie bardzo mocno, a sprzedaż online to już 10 proc. naszych obrotów w Polsce. Na naszej stronie mieliśmy w roku finansowym 33 mln użytkowników i 118 mln odsłon.
To jednak nie tylko efekt niedzielnego zakazu?
Nie, generalnie kanał internetowy rośnie mocno, a sprzedaż mebli i domowych akcesoriów zwiększa się bardzo szybko. Dlatego tak mocno zastanawiamy się, jak klientom zapewnić jak najlepszy serwis, sposób przeprowadzenia transakcji. Klient ma mieć możliwość wyboru rożnych sposobów przejścia przez zakupy i chcemy u to zapewnić na jak najwyższym poziomie.