fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Nowy rynek to też dopasowanie mentalne

Fotorzepa, Artur Osiecki osa Artur Osiecki
Na każdym z rynków momentalnie znajdują się przyjaciele, którzy chcą nas poprowadzić - mówi Marcin Słowik, dyrektor handlowy, członek zarządu Fibrain.
Rz: Co skłoniło firmę do postawienia na eksport?Marcin Słowik: Eksport rozwijamy od kilku lat, ale ten rok jest dla nas przełomem, gdyż procentowo nasza sprzedaż eksportowa przewyższy krajową. Powody są dwa. Po pierwsze, w kraju skończyły się projekty dotowane z poprzedniej perspektywy finansowej UE. Na rynku zapanował więc zastój. Inwestorzy, tzn. operatorzy telekomunikacyjni, rozglądają się za nowymi dotacjami i muszą też nabrać nieco oddechu po kilku latach ciągłych inwestycji. Po drugie, zwiększyliśmy moce produkcyjne. Od kilku lat dynamicznie rozwijamy się technologicznie i dziś produkcja kabli światłowodowych w naszej firmie jest szacowana na ok. 3 tys. km miesięcznie. W ciągu miesiąca jesteśmy w stanie wyprodukować ich tyle, ile Polska potrzebuje przez rok.Gdzie więc sprzedajecie?Na rynku europejskim jest duża konkurencja, dlatego zdecydowaliśmy się na inne kierunki. Nasze główne obszary zainteresowania to Afryka Północna i Ameryka Połu...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA