RDK powstał w celu usprawnienie komunikacji na linii administracja publiczna – obywatel. Przekazanie danych do Rejestru jest całkowicie dobrowolne i bezpłatne.
Do tej pory przepisy nie pozwalały dzwonić do petentów w każdej sprawie – urzędnik mógł skorzystać np. z numeru telefonu, ale tylko do realizacji sprawy, do której numer został podany. W każdym innym przypadku do dyspozycji zostawała mu tradycyjna, papierowa forma komunikacji.
Czytaj też:
- RDK to kolejny krok ku usprawnieniu realizacji wszelkich usług. Naszym celem jest ograniczenie do absolutnego minimum konieczności osobistego stawiania się obywateli w urzędach – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. Dodaje, że RDK to również spore oszczędności dla samych urzędów – sms-y czy e-maile są nieporównywalnie tańsze i szybsze, niż listy polecone.
Dodatkowo, dzięki RDK urzędy z wyprzedzeniem będą mogły informować np. o upływającym terminie ważności paszportu lub dowodu osobistego, o przysługujących nam świadczeniach, czy zbliżającym się terminie obowiązkowego badania technicznego samochodu.