Do urzędu skarbowego będzie można się umówić na konkretną godzinę

Ministerstwo Finansów chce wdrożyć system rezerwacji wizyt w urzędach skarbowych w całej Polsce.

Aktualizacja: 23.09.2020 08:18 Publikacja: 23.09.2020 07:14

Do urzędu skarbowego będzie można się umówić na konkretną godzinę

Foto: Fotorzepa/Michał Walczak

W czasie epidemii urzędy skarbowe są otwarte dla klientów tylko przez dwa lub trzy dni w tygodniu. Nic dziwnego, że ustawiają się przed nimi długie kolejki. Załatwienie sprawy w wyznaczone dni jest bardzo trudne.

Klienci skarżą się, że kontakt telefoniczny jest praktycznie niemożliwy, a kontakt przez e-mail bardzo wydłużony – zwrócił uwagę poseł Michał Krawczyk (KO) w interpelacji nr 9383. Zapytał, czy jest możliwość usprawnienia systemu obsługi interesantów.

Czytaj też: Skrzynka na dokumenty w urzędzie skarbowym to podatkowa pułapka

Ministerstwo Finansów odpowiada, że urzędy skarbowe stosują wytyczne dotyczące zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa obowiązujące w stanie epidemii. Zwykle mogą obsługiwać jednocześnie do dziesięciu osób. W najbliższym czasie planowane jest jednak wdrożenie systemu do rezerwacji wizyty w urzędzie skarbowym, którego pierwsze testy zostały już przeprowadzone w województwach podlaskim i wielkopolskim.

Docelowo założenie systemu jest takie, by usługa została uruchomiona we wszystkich urzędach skarbowych w kraju – napisał w odpowiedzi na interpelację wiceminister finansów Piotr Dziedzic.

Resort finansów nie podaje jednak, kiedy system rezerwacji ma być uruchomiony.

Wiceminister Dziedzic zaznacza, że załatwienie wielu spraw nie wymaga wizyty w urzędzie. Administracja skarbowa zachęca do korzystania z kontaktu telefonicznego i e-mailowego oraz e-usług. Ponadto w serwisie biznes.gov.pl zamieszczone są opisy elektronicznych usług świadczonych przez urzędy skarbowe, m.in. informacje, jak złożyć wniosek oraz uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach i należnościach celnych lub stwierdzające stan zaległości.

W czasie epidemii urzędy skarbowe są otwarte dla klientów tylko przez dwa lub trzy dni w tygodniu. Nic dziwnego, że ustawiają się przed nimi długie kolejki. Załatwienie sprawy w wyznaczone dni jest bardzo trudne.

Klienci skarżą się, że kontakt telefoniczny jest praktycznie niemożliwy, a kontakt przez e-mail bardzo wydłużony – zwrócił uwagę poseł Michał Krawczyk (KO) w interpelacji nr 9383. Zapytał, czy jest możliwość usprawnienia systemu obsługi interesantów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Spadki i darowizny
Poświadczenie nabycia spadku u notariusza: koszty i zalety
Podatki
Składka zdrowotna na ryczałcie bez ograniczeń. Rząd zdradza szczegóły
Ustrój i kompetencje
Kiedy można wyłączyć grunty z produkcji rolnej
Sądy i trybunały
Sejm rozpoczął prace nad reformą TK. Dwie partie chcą odrzucenia projektów