Umowa obejmuje także utrzymanie pociągów na poziomach P1 - P4 przez okres 15 lat. Pierwsze dwa EZT mają być dostarczone zamawiającemu w ciągu 18 miesięcy, a pozostałe do 48 miesięcy od podpisania kontraktu.

Nowoczesne pociągi FLIRT będę produkowane w siedleckiej fabryce Stadler Polska, mają być dostosowane do prędkości 160 km/h i wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem ETCS poziomu 2, który zapewnia wysokie bezpieczeństwo podróżowania. Pasażerowie podróżujący nowymi składami będą mogli skorzystać z m.in. klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, sieci WI-FI oraz wzmacniaczy sygnału telefonii komórkowej.

Prawnicy Dentons wspierali klienta w toku przetargu, m.in. w przygotowaniu oferty, analizie dokumentacji przetargowej i wyjaśnieniu Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) oraz doradzali w związku ze złożoną ofertą. Projekt nadzorowała partner Aldona Kowalczyk, kierująca warszawską oraz współkierująca europejską praktyką Prawa Zamówień Publicznych i Kontraktów Rządowych w kancelarii Dentons, wspierana przez Agnieszkę Gilowską (senior associate) i Sylwestra Kuchnio (senior associate).