Założenie firmowego bloga może dać korzyści podatkowe. Fiskus zgadza się na odliczenia VAT. Trzeba jednak spełnić odpowiednie warunki.
Taką odpowiedź otrzymała spółka z branży kurierskiej, która planuje dodatkowo rozpoczęcie działalności w zakresie reklamy i mediów poprzez prowadzenie bloga lifestylowego. Blog ma przyciągnąć uwagę jak najszerszej grupy odbiorców, którzy będą mogli stać się klientami spółki. Ma dotyczyć szeroko rozumianej tematyki „lifestylowej", czyli mody, podróży, tematyki kulinarnej, gadżetów elektronicznych, motoryzacji, sportów – ogólnie stylu życia. Będą tam prezentowane m.in. recenzje filmów, restauracji, hoteli, podróży. Docelowo blog ma być źródłem przychodów z działalności reklamowej.
Czytaj też: Bloger nie odliczy VAT od codziennych zakupów
Spółka chce zarabiać na zamieszczaniu reklam na stronie internetowej i udziale w kampaniach. Zapytała, czy może odliczyć VAT z faktur dokumentujących wydatki poniesione w związku z przygotowywaniem artykułów na bloga. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej potwierdził takie rozwiązanie. Przypomniał, że w myśl art. 86 ust. 1 ustawy o VAT przedsiębiorca może odliczyć podatek od zakupów wykorzystywanych do czynności opodatkowanych.
„W przypadku nabywania towarów i usług, które w sposób oczywisty i bezpośredni wykorzystywane będą do czynności opodatkowanych w związku z przygotowywaniem artykułów na bloga, wnioskodawcy – na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy – będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących ich nabycie" – orzekł dyrektor KIS.