VAT: zwrot eksportowanego towaru – korekta czy anulowanie faktury

Gdy nabywca nie przyjął wysłanych produktów i zwrócił je wraz z fakturą, nie została ona wprowadzona do obiegu prawnego. W takiej sytuacji sprzedawca nie ujmuje jej w księgach i nie wykazuje w deklaracji VAT-7 i w pliku JPK.

Publikacja: 15.12.2019 15:16

VAT: zwrot eksportowanego towaru – korekta czy anulowanie faktury

Foto: 123RF

Polscy przedsiębiorcy handlują nie tylko na terytorium kraju i Unii Europejskiej, ale również poza jej granicami. Eksport towarów jest więc jedną z podstawowych transakcji gospodarczych. Niestety, zarówno w krajowych, jak i zagranicznych dostawach czasem dochodzi do zwrotu towarów. Czy wówczas należy przeprowadzić korektę, czy wystarczy anulować transakcję? Zagadnienie to warto rozważyć na przykładach.

Przykład

Pozostało 94% artykułu

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Konsumenci
Uwaga na truskawki z wirusem i sałatkę z bakterią. Ostrzeżenie GIS
Praca, Emerytury i renty
Wolne w Wielki Piątek - co może, a czego nie może zrobić pracodawca
Sądy i trybunały
Pijana sędzia za kierownicą nie została pouczona. Sąd czeka na odpowiedź SN
Sądy i trybunały
Manowska pozwała Bodnara, Sąd Najwyższy i KSSiP. Żąda dużych pieniędzy
Konsumenci
Bank cofa się w sporze z frankowiczami. Punkt dla Dziubaków