Sytuacja na rynku pracy sprawia, że coraz więcej firm oferuje zatrudnionym dodatkowe benefity, by przyciągnąć najlepszych specjalistów oraz zyskać gwarancję długotrwałej współpracy. Stanowisko skarbówki jest korzystne, ale tylko jeśli chodzi o podatki dochodowe. Problem powstaje przy rozliczeniu VAT.
Skarbówka się zgadza
Fiskus nie widzi przeciwwskazań, by kosztem uzyskania przychodu były pakiety medyczne i kafeteryjne nie tylko dla pracowników, ale też osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, które współpracują z daną firmą. Taką interpretację (nr 0111-KDIB1-3.4010.306. 2019.3.MO) uzyskała spółka z branży technologicznej, która zatrudnia wykwalifikowanych techników i specjalistów IT. Wynagrodzenie podwykonawców prowadzących własną firmę, którzy współpracują ze spółką na podstawie umów zlecenia, składa się z dwóch elementów – wynagrodzenia zasadniczego i benefitów pozapłacowych. Jest to m.in. prywatne ubezpieczenie medyczne oraz pakiet kafeteryjny, który uprawnia beneficjenta do nabycia karty MultiSport, kart podarunkowych do sklepów, biletów do teatru, kina i na basen oraz posiłków na stołówkach lub w restauracjach.
Czytaj też: