fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Jak ustalać marżę do sprzedaży używanych książek?

Adobe Stock
Za zgodą naczelnika urzędu skarbowego przedsiębiorca ma prawo obliczać marżę jako różnicę pomiędzy łączną wartością dostaw a łączną wartością nabyć. Sposób ten dotyczy jednak tylko handlu przedmiotami kolekcjonerskimi.

- Przedsiębiorca (podatnik VAT czynny) prowadzi działalność w zakresie sprzedaży książek używanych, głównie podręczników szkolnych. Przedsiębiorca kupuje je od osób fizycznych, które nie są podatnikami VAT. Dowodami nabycia są zawierane z tymi osobami umowy sprzedaży, zawierające ogólne kwoty nabycia od poszczególnych osób. W celu obliczenia VAT przedsiębiorca prowadzi miesięczną ewidencję tych umów. Przedsiębiorca prowadzi również oddzielną ewidencję nabycia towarów i usług niehandlowych, które są kosztami działalności firmy. Sprzedawane książki są towarami używanymi. Czy do sprzedaży tych książek przedsiębiorca może stosować uproszczony sposób ustalania marży? – pyta czytelnik.

Do określenia marży przy sprzedaży używanych książek przedsiębiorca nie może stosować art. 120 ust. 5 ustawy o VAT. Przepis ten umożliwia, za zgodą naczelnika urzędu skarbowego, obliczanie marży jako różnicy pomiędzy łączną wartością dostaw a łączną wartoś...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA