Jak ustalać marżę do sprzedaży używanych książek?

Za zgodą naczelnika urzędu skarbowego przedsiębiorca ma prawo obliczać marżę jako różnicę pomiędzy łączną wartością dostaw a łączną wartością nabyć. Sposób ten dotyczy jednak tylko handlu przedmiotami kolekcjonerskimi.

Aktualizacja: 13.10.2019 20:14 Publikacja: 13.10.2019 18:45

Jak ustalać marżę do sprzedaży używanych książek?

Foto: Adobe Stock

- Przedsiębiorca (podatnik VAT czynny) prowadzi działalność w zakresie sprzedaży książek używanych, głównie podręczników szkolnych. Przedsiębiorca kupuje je od osób fizycznych, które nie są podatnikami VAT. Dowodami nabycia są zawierane z tymi osobami umowy sprzedaży, zawierające ogólne kwoty nabycia od poszczególnych osób. W celu obliczenia VAT przedsiębiorca prowadzi miesięczną ewidencję tych umów. Przedsiębiorca prowadzi również oddzielną ewidencję nabycia towarów i usług niehandlowych, które są kosztami działalności firmy. Sprzedawane książki są towarami używanymi. Czy do sprzedaży tych książek przedsiębiorca może stosować uproszczony sposób ustalania marży? – pyta czytelnik.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Spadki i darowizny
Poświadczenie nabycia spadku u notariusza: koszty i zalety
Podatki
Składka zdrowotna na ryczałcie bez ograniczeń. Rząd zdradza szczegóły
Ustrój i kompetencje
Kiedy można wyłączyć grunty z produkcji rolnej
Sądy i trybunały
Sejm rozpoczął prace nad reformą TK. Dwie partie chcą odrzucenia projektów