Zdarza się, że sprzedawcy towarów lub usług podczas wystawiania faktur popełniają błędy w oznaczeniu nabywcy. Pomyłki takie mogą wynikać chociażby ze zwykłego przeoczenia czy z pośpiechu. Trzeba pamiętać, że w przypadku stwierdzenia błędu w fakturze pierwotnej, wymagane jest co do zasady wystawienie faktury korygującej. Fakturę korygującą „do zera" można natomiast wystawić, bez narażenia się na ryzyko sporu z fiskusem jedynie w przypadku, gdy fakturę otrzymał podmiot, który nie jest stroną transakcji (nigdy nie otrzymał i nie otrzyma świadczeń). Transakcja nigdy nie miała bowiem miejsca w odniesieniu do tego podmiotu. Kwestia „poprawienia" na fakturze błędnie wpisanego nabywcy budzi liczne wątpliwości przedsiębiorców.
Czytaj także: Nabywca na fakturze nie może być zmieniony notą korygującą
Storno wewnętrzne z opisem
W przypadku błędnych danych w fakturze odnośnie do nabywcy sporządzamy storno wewnętrzne z odpowiednim opisem i wystawiamy nową fakturę z poprawnymi danymi. Jeśli faktura pierwotna nie została wysłana do klienta, to oryginał i kopia pozostają w naszym archiwum z odpowiednim opisem. Jeśli natomiast faktura została już wysłana, to kontaktujemy się z klientem (błędnie wskazanym nabywcą) i prosimy o zwrot oryginału.
Przy stornie błędnej faktury nie ma wirtualnego zwrotu towaru. W systemie komputerowym mamy opcję wystawiania faktury bez przyjęcia / wydania z magazynu.
Na raz wydany towar jest w takim przypadku wystawiona: