Faktury potwierdzające koszty spółka może przechowywać w wersji elektronicznej

Spółka może przechowywać dokumenty potwierdzające firmowe koszty w wersji elektronicznej.

Aktualizacja: 20.05.2021 16:52 Publikacja: 20.05.2021 08:11

Księgowy

Księgowy

Foto: Adobe Stock

Każde uproszczenie firmowych obowiązków jest mile widziane, zwłaszcza w czasie epidemii koronawirusa, gdy przedsiębiorcy mają na głowie przede wszystkim utrzymanie biznesu. Dlatego na pewno ucieszą się z deklaracji Ministerstwa Finansów, że można rozliczyć w podatkowych kosztach wydatki potwierdzone dokumentami przechowywanymi w formie skanów. Oznacza to bowiem, że nie muszą trzymać faktur papierowych. Ministerstwo potwierdziło to 4 maja 2021 r. w odpowiedzi na interpelację poselską nr 21954.

Czytaj także:

Pozostało 84% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Spadki i darowizny
Poświadczenie nabycia spadku u notariusza: koszty i zalety
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?
Prawo w Firmie
Trudny państwowy egzamin zakończony. Zdało tylko 6 osób
Podatki
Składka zdrowotna na ryczałcie bez ograniczeń. Rząd zdradza szczegóły
Ustrój i kompetencje
Kiedy można wyłączyć grunty z produkcji rolnej
Sądy i trybunały
Reforma TK w Sejmie. Możliwe zmiany w planie Bodnara