fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Faktury potwierdzające koszty spółka może przechowywać w wersji elektronicznej

Księgowy
Adobe Stock
Spółka może przechowywać dokumenty potwierdzające firmowe koszty w wersji elektronicznej.

Każde uproszczenie firmowych obowiązków jest mile widziane, zwłaszcza w czasie epidemii koronawirusa, gdy przedsiębiorcy mają na głowie przede wszystkim utrzymanie biznesu. Dlatego na pewno ucieszą się z deklaracji Ministerstwa Finansów, że można rozliczyć w podatkowych kosztach wydatki potwierdzone dokumentami przechowywanymi w formie skanów. Oznacza to bowiem, że nie muszą trzymać faktur papierowych. Ministerstwo potwierdziło to 4 maja 2021 r. w odpowiedzi na interpelację poselską nr 21954.

Czytaj także:

Przechowywanie faktur w formie elektronicznej

Skąd się wzięły wątpliwości? W interpelacji poselskiej podkreślono, że fiskus odmawia wydawania interpretacji indywidualnych w tej sprawie. Skarbówka argumentuje, że pytanie o formę przechowywania dokumentów dotyczy kwestii technicznych, które nie mogą być oceniane w interpretacjach. Przez to firmy nie wiedzą, czy digitalizacja dokumentów jest bezpiecznym rozwiązaniem.

Co na to Ministerstwo Finansów? ...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA