Tak uznał dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z 2 marca 2018 r. (0111 -KDIB3-3.4012.1.2018.1.PK).
Spółka jest przedsiębiorcą prowadzącym działalność opodatkowaną VAT, polegającą na świadczeniu usług consultingowych oraz coachingowych oraz callcenter (centrum telefoniczne). W ramach prowadzonej działalności gospodarczej zamierza rozpocząć współpracę ze spółką X, posiadającą siedzibę i prowadzącą działalność na terenie Królestwa Tajlandii, oferującą kursy online oraz szkolenia poprzez posiadane przez nią domeny internetowe. Udziałowcem spółki jest obywatel Polski, który na stałe żyje w Tajlandii, mający tam status rezydenta podatkowego. Spółka X jest zarejestrowana w Tajlandii jako podatnik podatku od wartości dodanej. Nie posiada na terenie Polski oddziału, przedstawiciela lub stałej placówki, z której będzie świadczyła swoje usługi.
Świadczenie usług na rzecz spółki X będzie polegać na obsłudze jej klientów między innymi poprzez przesyłanie ankiet do jej klientów, kontakt telefoniczny z jej klientami, weryfikowanie klientów na wstępnym etapie, tj. przed aktywowaniem usług świadczonych przez spółkę X, aktywowanie usług dla obsługiwanych przez spółkę X klientów poprzez jej system informatyczny, prowadzenie szkoleń online/webinarium dla klientów spółki X.
Koszty związane z wykonaniem wskazanych czynności (koszty telefonów, łączy internetowych czy zaplecza rozumianego jako infrastruktura techniczna) spółka będzie ponosiła samodzielnie. Usługi będą natomiast realizowane w ramach systemu informatycznego i narzędzi informatycznych spółki X. Spółka nie jest powiązana kapitałowo ani osobowo ze spółką X, nie będzie dla niej prowadziła usług pośrednictwa sprzedaży rozumianej jako poszukiwanie klientów i sprzedawanie usług spółki X.
Zdaniem spółki, świadczone przez nią usługi na rzecz spółki X posiadającej siedzibę w Królestwie Tajlandii, będą opodatkowane VAT w miejscu siedziby spółki X.