W związki z tym, że w ostatnich latach coraz popularniejsze stają się wszelkiego rodzaju płatności realizowane przy pomocy urządzeń elektronicznych, np. poprzez aplikacje mobilne na smartfonach, przedsiębiorcy także chcą wdrażać nowe technologie do swoich biznesów. Powody takich działań są zróżnicowane. Może to być spowodowane kwestiami ekologicznymi, kwestią większej wygody czy ominięciem całego procesu wysyłkowego, który zwykle nie jest w stu procentach pewny, trwa długo i sporo kosztuje. Zalet elektronicznego fakturowania jest wiele, jednak w głównej mierze przedsiębiorcy mają na celu usprawnienie procesu dotyczącego dokumentowania sprzedaży, a także zlikwidowanie zbędnych kosztów, które generuje tradycyjny model fakturowania. Mimo wielu zalet przyjęcia takiej formy dokumentowania sprzedaży, istnieją warunki, które muszą zostać spełnione, żeby można było uznać przesłanie faktury elektronicznej na adres e-mail klienta za wydanie faktury w rozumieniu ustawy o VAT.