Przewoźnik znad Zatoki Arabskiej ujawnił w listopadzie problemy techniczne w silnikach Rolls-Royce dla A380, które miał odebrać. Sześć dostaw odroczono z 2017 r. do 2018, a sześć następnych z 2018 do 2019 r. na podstawie porozumienia linii lotniczej z producentem silników i następnie drugiej umowy Emirates z Airbusem.

Grupa z Tuluzy potwierdziła odrębnie zamiar zmniejszenia rytmu dostaw tych samolotów do 12 rocznie. Przyspieszy też obniżanie kosztów stałych, aby skutki odroczenia odbioru przez Emirates były jak najmniejsze dla równowagi finansowej programu A380, którą producent zamierza utrzymać w 2017 r.

Na początku roku Airbus podał o dostarczeniu w 2015 r. 27 samolotów dwupokładowych, poziom ten zamierzał zachować w 2016 i w 2017 r. Po 11 miesiącach dostarczył 21 superjumbo i wyjaśnił w lipcu, że zamierza utrzymać równowagę finansową tego programu nawet przy dostawie 20 sztuk w 2017 r.