To czwarte norweskie miasto po Trondheim, Drammen i Lillehammer, które złożyło zamówienie na elektryczne autobusy Volvo, produkowane we wrocławskiej fabryce.
Volvo 7900 Electric są zaprojektowane przez polskich inżynierów we wrocławskiej fabryce Volvo i w całości produkowane we Wrocławiu. Serwisem zajmie się firma Volvo na podstawie stałych comiesięcznych opłat. Realizacja zamówienia jest planowana na I kwartał 2019, a autobusy w swoje pierwsze trasy wyruszą w lecie 2019 roku.
Ekologiczna zmiana
- Norgesbuss jest przygotowane na ekologiczną zmianę w transporcie. Volvo dysponuje sprawdzoną technologią w elektromobilności, a jednocześnie jest zmotywowane do dalszego rozwoju i innowacji które uczynią autobusy jeszcze bardziej przyjaznymi dla środowiska - mówił po podpisaniu umowy Henning Berthelsen, dyrektor techniczny w Norgesbuss AS.
- Popyt na ekologiczny transport miejski cały czas rośnie, zwłaszcza na pojazdy kupowane przez firmy operujące w miastach - właśnie autobusy, ale i np śmieciarki, bo coraz ważniejsza jest nie tylko sama ekologia, ale i kontrola hałasu - powiedział w rozmowie z „Rzeczpospolitą" Martin Lundstedt, prezes Volvo Group.
- Coraz lepiej sprzedają się też ciężarówki o napędzie hybrydowym. Trend wzrostowy w przypadku napędów bardziej ekologicznych będzie się umacniał, zwłaszcza w przypadku biogazu i biodiesla. Dla pojazdów operujących w miastach widzę natomiast przyszłość także w napędzie elektrycznym. Można je będzie podłączyć do szybkiego ładowania, które potrwa 8–10 minut. Oczekujemy, że w roku 2020 większość ciężarówek i autobusów jeżdżących po europejskich miastach będzie miała napęd alternatywny. Dla transportu na duże odległości okres elektryfikacji potrwa dłużej - tłumaczy Martin Lundstedt.