„W reakcji na początkowe zaniepokojenie Komisji Europejskiej Alstom w porozumieniu z Bombardier Transport i Kasą Depozytów i Lokat Quebecu (CDQP) ogłasza zamiar przedłożenia pewnej liczby zobowiązań”- stwierdzili Francuzi w komunikacie cytowanym przez Reutera.

Ustępstwa dotyczą cesji zakładu w Reichshoffen (Francja) produkującego składy pociągów regionalnych Coradia Polyvalent, transferu wkładu Kanadyjczyków w superszybkie pociągi V300 ZEFIRO, cesji platformy Bombardiera Talent 3 oraz urządzeń do pokrewnej produkcji w Henningsdorf (Niemcy) i zapewnienia dostępu stronom trzecim do niektórych interfejsów i produktów różnych zestawów sygnalizacji pokładowej Bombardiera i systemów zarządzania kontrolą ruchu pociągów (TCMS).

W odrębnym komunikacie Bombardier potwierdził „swe poparcie dla zobowiązań Alstoma związanych z pewnymi niepokojami Komisji Europejskiej dotyczącymi kupna jego działu Transport przez Alstoma, także dla cesji niektórych aktywów należących do Bombardier Transport”.

Obie firmy zapewniły, że do przejęcia kanadyjskiego działu powinno dojść w I półroczu 2021. Alstom ogłosił w lutym chęć kupna tego działu za 6,2 mld euro, aby stworzyć drugą na świecie grupę produkcji pociągów, która konkurowałaby z chińskim liderem, CRRC Corp. Dział kanadyjski z centralą w Berlinie zatrudnia ok. 36 tys. ludzi w 60 krajach, produkuje składy pociągów, oferuje usługi w zakresie systemów sygnalizacji i serwis. To drugie podejście Francuzów, bo poprzedni zamiar związania się z Siemensem został zawetowany w 2019 r. przez Brukselę.

9 lipca mijał ostateczny termin zgłoszenia ustępstw Komisji Europejskiej, która prowadzi wstępną ocenę skutków związania się obu grup, a decyzję powinna ogłosić do 16 lipca.