Inwestorem jest DCT z grupy PSA, jeden z największych na świecie operatorów terminali kontenerowych, który jest operatorem terminalu DCT Gdańsk o zdolnościach przeładunkowych 3 mln kontenerów (standardowych 20-stopowych) rocznie. Teraz powstanie trzecie nabrzeże głębokowodne, zwiększając możliwości przeładunkowe o 1,5 mln kontenerów do łącznie 4,5 mln rocznie. W ramach inwestycji powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 18 metrów oraz plac przeładunkowy o powierzchni 36 ha.

Dodatkowo, w ramach projektu do Gdańska przypłynie 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków na świecie oraz 20 automatycznych suwnic obsługiwanych przez operatorów w ergonomicznie zaprojektowanych stanowiskach.

DCT jest obecnie największym portem przeładunkowym kontenerów na Bałtyku. - Dzięki budowie Baltic Hub Terminal 3, Polska może nadal konkurować z portami zachodnioeuropejskimi, takimi jak Hamburg czy Rotterdam. Po dobudowaniu trzeciego nabrzeża terminal będzie mógł obsługiwać nie tylko rynek polski, ale także cały region Morza Bałtyckiego oraz śródlądowych sąsiadów Polski – mówi Charles Baker, dyrektor zarządzający DCT Gdańsk, który niedawno zastąpił na tym stanowisku Camerona Thorpe'a, który kierował terminalem kontenerowym w Gdańsku od 2016 roku.

Do marca 2019 r. DCT Gdańsk należał do Global Infrastructure Fund II - funduszu zajmującego się inwestycjami infrastrukturalnymi na całym świecie. Dwa lata temu został jednak sprzedany: 100 proc. udziałów w terminalu przejęły PSA, Polski Fundusz Rozwoju i IFM Global Infrastructure Fund. PSA ma w inwestycji 40 proc., natomiast PFR i IFM po 30 proc. udziałów. PSA jest globalnym operatorem portowym należącym do funduszu inwestycyjnego z Singapuru. Z kolei IFM to australijska spółka należąca do australijskich funduszy emerytalnych. Nowi właściciele już w 2019 r. zapowiadali inwestycje w zwiększenie zdolności przeładunkowych.