Rosnące koszty mogą spowolnić budowę dróg

Adobe Stock
Firmy przestają walczyć o kontrakty, zaniżając ceny. GDDKiA, która do tej pory oszczędzała na różnicach między kosztorysem a ofertą, będzie musiała planować wyższe wydatki.

Firmy chcą więcej pieniędzy za budowę dróg. W ostatni czwartek wyszło na jaw, że o co najmniej 38 mln zł droższa, niż planowano, będzie 7-kilometrowa obwodnica Iłży. To trasa w ciągu drogi krajowej nr 9, mająca przyspieszyć podróż pomiędzy Radomiem a Rzeszowem. Najniższa oferta złożona w przetargu na jej budowę złożona przez Intercor z Zawiercia wyniosła 185 mln zł. Tymczasem GDDKiA planowała przeznaczyć na inwestycję maksymalnie 147 mln. A pozostałe siedem ofert złożonych przez uczestników postępowania było znacznie droższych.

Najwyższą, o ponad połowę droższą od kosztorysu, zaproponowało konsorcjum firm PBDiM z Mińska Mazowieckiego i PRD w Zwoleniu – 232 mln zł. – Teraz oferty są badane pod względem zgodności z wymaganiami, a następnie podejmowane będą decyzje dotyczące finansowania inwestycji – zapowiada Małgorzata Tarnowska z mazowieckiego oddziału GDDKiA.

W miniony piątek okazało się, że o 30 mln zł podrożeje także budo...

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL