Toll Collect należy w 45 proc. do Daimlera, w 45 proc. do Deutsche Telekom i w 10 proc. do Cofiroute, filii francuskiej grupy Vinci.
Rzecznik potwierdzając informację dziennik „Handelsblatt" wskazał, że Berlin zamierza przejąć we wrzeniu kontrolę nad tym operatorem przed rozpisaniem nowego przetargu na odnowienie licencji, wygasającej w tym roku. — Nie jest przewidziane zachowanie przez rząd w sposób stały udziału w tej firmie — powiedział.
Tę ewentualną nacjonalizację można wytłumaczyć batalią prawną nie mającą końca rządu federalnego z Toll Collect i jej akcjonariuszami — podał dziennik. Operator ma obecnie dwa postępowania arbitrażowe: w pierwszym rząd domaga się do firmy i jej akcjonariuszy miliardowego odszkodowania za zwłokę w realizacji początkowego kontraktu, w drugim firma dochodzi reparacji od rządu za eksploatowanie jej systemu poboru myta.
Rząd federalny prowadzi w dalszym ciągu negocjacje z akcjonariuszami Toll Collect, aby zakończyć te spory i upewnić się, że ewentualne zobowiązania finansowe z tym związane nie przeszkodzą w sprzedaży tej firmy.
Pieniądze trzeba oddać, ale to co zyskasz, to Twoje. RRSO 19,77%. Zobacz więcej>