Telekomunikacja i IT

Tworzymy technologie AI, ale ich nie wykorzystujemy

123RF
Rodzime startupy coraz mocniej angażują się w rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji (AI), jednak nawet 75 proc. polskich firm może mieć problem z ich wdrożeniem.

Najnowsze badania A.T. Kearney, do których dotarła „Rzeczpospolita", nie pozostawiają w tej sprawie wątpliwości. Rodzime przedsiębiorstwa, z uwagi na słabą jakość gromadzonych przez nie danych oraz brak zoptymalizowanych procesów ich przetwarzania, będą mieć kłopot z wykorzystaniem możliwości, jakie daje technologia AI. To poważna przeszkoda w dynamicznym rozwoju tych firm.

Co piąta firma chce sztucznej inteligencji

Jak podkreśla Adam Wilkus, ekspert A.T. Kearney, narzędzia AI mają potencjał rozwiązania wielu problemów biznesowych i wniesienia znacznej wartości dla przedsiębiorstwa. – Aby w pełni wykorzystać ten potencjał, firmy powinny skierować uwagę w stronę wyzwań stojących przed wdrożeniem nowoczesnych narzędzi. Trafny wybór technologii, optymalizacja i automatyzacja wewnętrznych procesów są niezbędne, by AI przyniosła maksymalne korzyści – komentuje Wilkus.

Choć popularność sztucznej inteligencji rośnie w ogromnym tempie (dynamik...

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL