fbTrack
REKLAMA

Telekomunikacja i IT

SEO, a pozycjonowanie stron www - poznaj różnice

Prowadzenie firmy to zadanie, które obecnie wymaga bardzo dużego wysiłku – szczególnie w dobie Internetu. Każdy przedsiębiorca doskonale wie, że dobra reklama i marketing internetowy to podstawa każdego dobrze prosperującego biznesu. Bez niego staje się on praktycznie niedostrzegany przez potencjalnych Klientów. Wielu właścicieli firm powierza marketing online firmom zewnętrznym, które mają zarówno wiedzę, jak i odpowiednie narzędzia do działań SEO oraz pozycjonowania stron internetowych. Jak się okazuje, terminy te nie są pojęciami tożsamymi. Co więc oznaczają?

Zarówno SEO, jak i pozycjonowanie stron wymagają niemałej wiedzy związanej z optymalizacją witryn internetowych. Są to zjawiska długotrwałe i czasochłonne, dlatego najczęściej działania tego typu powierza się agencjom zewnętrznym. Warto jednak mieć przynajmniej podstawową wiedzę o procesach i różnicach między nimi, nawet jeśli na co dzień nikt z firmy nie zajmuje się tym samodzielnie. Jedna rzecz jest całkowicie pewna: wśród marketingowców panuje zgodne przekonanie, że pomiędzy SEO a pozycjonowaniem stron nie można postawić znaku równości. W tym artykule przedstawimy więc zasadnicze różnice między nimi, a także odpowiemy na pytania: Czym jest SEO? Jakie działania obejmuje i jak się ma do pozycjonowania? Jakie znaczenie ma pozyskiwanie wartościowych linków? W jaki sposób osiągnąć najlepsze efekty w Google? Zachęcamy do zapoznania się z dalszą treścią.

Czym jest SEO?

Pojęcie SEO (z ang. search engine optimization) jest podstawą przy dążeniu do osiągnięcia wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google. Można więc uznać, że to bazowy element pozycjonowania stron. Na cały proces składają się takie aspekty, jak:

  • optymalizacja treści, obrazów i innych ważnych elementów, mających kluczowe znaczenie z punktu widzenia domen www,
  • optymalizacja techniczna, tj. szybkie ładowanie strony www, wyeliminowanie błędów, ustawienie przekierowań itp.,
  • stworzenie strony internetowej zgodnej z zasadami UX, charakteryzującej się prostą i logiczną architekturą.

Poprawne działania SEO znacznie ułatwiają dalszą pracę i sprawiają, że późniejsze pozycjonowanie stron jest o wiele łatwiejsze. Jeżeli na danej  witrynie nie zostaną wyeliminowane błędy czy inne niedociągnięcia, nawet najlepszy content nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

Audyt SEO jako niezbędny element pozycjonowania stron internetowych

Aby optymalizacja strony przebiegała prawidłowo, niezbędne jest przeprowadzenie audytu SEO, który pozwala sprawdzić wszystkie mocne i słabe elementy danego adresu www w takich aspektach, jak słowa kluczowe, elementy techniczne, architektura witryny czy treści na niej udostępnione. Profesjonalnie przeprowadzony audyt pozwoli znaleźć i naprawić wszystkie ewentualne błędy, dzięki czemu strona będzie mogła osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, co bezpośrednio wpłynie na większą liczbę odwiedzin Internautów. Oprócz tego audyt pozwala na opracowanie najlepszej i optymalnej strategii dla pozycjonowania danego adresu www. Tego rodzaju proces to przede wszystkim rzetelna analiza całej strony internetowej. Prace obejmują zarówno działania off – page, jak i on – page, czyli wszystkie czynniki zewnętrzne oraz wewnętrzne, które wpływają na pozycję serwisu. Przeprowadzana jest analiza techniczna, analiza pod kątem słów kluczowych czy samej treści. Wyniki audytu SEO prezentowane są w formie elektronicznej i zawierają niezbędne wskazówki oraz zalecenia dotyczące wprowadzenia konkretnych zmian na stronie.

Jego przeprowadzenie warto powierzyć doświadczonej i profesjonalnej firmie. Taką jest, chociażby Grupa TENSE. Więcej informacji o tej firmie znajdziesz pod linkiem: https://www.grupa-tense.pl/ . Dzięki temu będziemy mieć pewność, że analiza strony internetowej zostanie przeprowadzona w sposób kompleksowy. Rzetelny i dobrze przeprowadzony audyt SEO to doskonałe przygotowanie do rozpoczęcia działań pozycjonerskich,

Optymalizacja treści i dobór słów kluczowych

Aby strona znajdowała się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google, niezbędna jest odpowiednia treść oraz dobrze dobrane słowa kluczowe, na które witryna będzie pozycjonowana. Dzięki temu użytkownicy szukający konkretnych produktów czy usług z łatwością trafią na Twoją firmę. Oczywiście dobór słów kluczowych nie jest przypadkowy. Podczas tego etapu warto wziąć pod uwagę między innymi takie elementy, jak popularność danej frazy kluczowej, jej niepowtarzalność, wskaźnik konkurencyjności, szczegółowość słów kluczowych czy znaczenie dla formy danego biznesu. To właśnie specjaliści SEO zajmują się sprawdzaniem jakości treści oraz nasyceniem jej odpowiednimi słowami kluczowymi. Wykorzystując SEO copywriting, można przekształcić lub całkowicie zmienić treści oraz zoptymalizować stronę pod tym kątem, wykorzystując takie działania, jak:

  • linkowanie wewnętrzne,
  • odpowiedni podział treści na nagłówki, tytuły itp.,
  • zastosowanie przemyślanych słów kluczowych,
  • dodawanie znaczników, takich jak title i meta description,
  • wyróżnianie istotnych fragmentów kursywą lub pogrubieniem treści.

Wszystkie te procesy mają ogromne znaczenie dla całego późniejszego pozycjonowania strony.

Pozycjonowanie stron internetowych

Jeśli proces optymalizacji strony został w pełni ukończony, czyli została przeprowadzona optymalizacja pod kątem technicznym, obejmująca treści, słowa kluczowe oraz prawidłowe działanie serwisu, można przejść do kolejnego etapu, jakim jest pozycjonowanie stron. Proces ten pozwala na jeszcze większe wzmocnienie widoczności witryny na liście wyszukiwania i obejmuje takie elementy, jak:

  • link building
  • monitorowanie strony i wprowadzanie poprawek

Czym jest link building? Mówiąc najprościej, jest to proces pozyskiwania linków, który wpłynie na widoczność strony w Internecie oraz sprawi, że będzie ona jeszcze lepiej widoczna dla algorytmów Google. Możemy wyróżnić linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne. Linki można zdobywać z wielu źródeł, takich jak katalogi, fora internetowe, blogi, portale społecznościowe, takie jak Facebook czy Google +, ogłoszenia internetowe czy artykuły sponsorowane. Wykorzystanie prawidłowego linkowania niesie za sobą wiele korzyści. Strona zyskuje na wartości, co wpływa na większą liczbę odwiedzin oraz poprawia statystyki, a także podnosi jej wiarygodność w algorytmach wyszukiwarek. Aby linkowanie było skuteczne, warto wybierać naturalnie wyglądające linki (najlepiej sprawdzą się tzw. anchory w postaci adresów url ukrytych pod postacią słów kluczowych). Więcej o pozycjonowaniu dowiesz się, klikając w link: https://www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie/ .

Monitorowanie strony i wprowadzania poprawek

Jak wspomnieliśmy na samym początku artykułu, pozycjonowanie stron jest procesem stałym i długofalowym. Warto pamiętać, że konkurencja nie śpi, dlatego, jeśli chcesz, by Twoja witryna przez cały czas znajdowała się na wysokiej pozycji w Google, musisz podejmować odpowiednie działania. Algorytmy Google często się zmieniają, przez co strategie, które przyjąłeś w danym momencie, za parę miesięcy mogą okazać się już niewystarczające. Aby strona nadal dobrze prosperowała, warto więc zadbać o stałe prowadzenie działań optymalizacyjnych – optymalizację treści, efektywny link building, nowe, ciekawe artykuły, przemyślane słowa kluczowe itp. Możliwości jest naprawdę wiele. Firmy, które zajmują się pozycjonowaniem stron, korzystają z wielu narzędzi, które pozwalają na monitorowanie jej pozycji w Google. Do najpopularniejszych z nich należą:

  • Senuto,
  • Ahrefs,
  • Semstorm,
  • Surfer SEO.

Programy te, mimo że płatne, oferują ogrom możliwości analitycznych, dzięki czemu osiąganie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google jest znacznie łatwiejsze. Zainteresował Cię temat pozycjonowania? Więcej informacji o takich zagadnieniach znajdziesz tutaj: https://www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie/warszawa/ 


Lokalne pozycjonowanie

Lokalne pozycjonowanie strony opiera się na promowaniu jej z wykorzystaniem fraz związanych z danym miejscem, na przykład miastem. Aby działanie to było skuteczne, należy uwzględnić wiele prac on – site oraz off – site. Duże znaczenie ma także posiadanie wizytówki w Google Moja Firma oraz obecność na mapach online. Warto również prowadzić profil w social mediach i aktywnie się na nim udzielać.

Google Ads – czym różni się od pozycjonowania i seo?

Warto zaznaczyć, że SEO oraz pozycjonowanie stron dotyczą bezpłatnych wyszukiwań w wyszukiwarce Google. Jeśli jednak zależy Ci na jeszcze lepszym zwiększeniu widoczności witryny, warto postawić na dodatkowe możliwości reklamowe. Jedne z nich to Google Ads, czyli płatne działania, które pozwalają na jeszcze większą promocję w Internecie. Płatne wyniki reklamowe zawsze pojawiają się na górze w wynikach wyszukiwania, przez co użytkownicy widzą je jako pierwsze. Działania związane z SEO i pozycjonowaniem wymagają długiej pracy, natomiast korzystając z Google Ads, efekty widzisz natychmiast – wystarczy tylko dobra reklama i odpowiedni budżet. Reklamy Google Ads znacznie ułatwiają lokalne pozycjonowanie oraz wpływają na zwiększenie ruchu na stronie.

SEO i pozycjonowanie stron – podsumowanie

Jak wspomnieliśmy na samym początku, faktem jest to, że pomiędzy SEO a pozycjonowaniem stron nie można postawić znaku równości. Taki sposób przedstawiania owych zjawisk pozwala na wprowadzenie pewnego ładu, porządku, który ułatwia zrozumienie tych pojęć szczególnie osobom początkującym. Niemniej jednak najważniejszą kwestią jest to, aby podejmować takie procedury, które będą wpływać na poprawę widoczności strony w wyszukiwarce, a więc zarówno te wchodzące w skład SEO, jak i pozycjonowania stron. To, czy przyjmiemy szeroką, czy wąską definicję SEO to tak naprawdę kwestia drugorzędna, ponieważ najważniejsze są wyniki i efekty pracy i właśnie na tym należy przede wszystkim się skupić. Pamiętaj, że w osiągnięciu najlepszych rezultatów pomoże Ci profesjonalne i kompleksowe SEO oraz pozycjonowanie stron, dlatego warto wybierać doświadczone i rekomendowane agencje, które zadbają o najlepszą optymalizację stron w każdym aspekcie.

Materiał Promocyjny 

REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA