W ośrodku o powierzchni ok. 82 tys. mkw znajdzie się 10 szklanych drapaczy chmur, w których będą biura, centrum rozwoju talentów, laboratoria, ośrodek testów oraz badań nad internetem mobilnym. Należący do kompleksu potężny wieżowiec o wysokości niemal 250 m ma stanowić spektakularny element panoramy miasta Chang’an w chińskiej prowincji Guangdong. Ma to być jedna z największych inicjatyw na rzecz rozwoju obszaru Zatoki Guangdong–Hongkong–Makau (tzw. GBA).

– Ta inwestycja to kluczowy element naszych działań na rzecz rozbudowywania możliwości technologicznych firmy oraz przyspieszenia realizacji naszej strategii w zakresie R&D – komentuje Eric Zhu, wiceprezes Oppo.

Koncern podkreśla, że nowy obiekt będzie stanowić motor napędowy badań i innowacji firmy w nadchodzącej erze inteligentnej łączności. Tylko w br. Oppo planuje przeznaczyć na działalność badawczo-rozwojową 10 mld RMB (ok. 1.46 mld dol.). Zatrudnieni w siedzibie w Chang’an eksperci zajmą się m.in. projektowaniem i testowaniem szeregu inteligentnych urządzeń, w tym smartfonów i produktów Internetu rzeczy.

Oppo to – według danych IDC – piąty pod względem wielkości udziału w sprzedaży smartfonów producent na świecie. Firma działa na ponad 40 rynkach. Swój pierwszy smartfon do sprzedaży wprowadziła w 2008 r. W Polsce brand nie jest jednak dobrze znany. I trudno się dziwić, bo marka ta obecna jest na rodzimym rynku raptem od stycznia 2019 r.