Aktualizacja systemu od Apple zepsuła iPhone'y

Apple ponownie sprawił kłopot użytkownikom, którzy naprawiali swoje urządzenia w nieautoryzowanych serwisach. Z naprawionych urządzeń nie da się teraz korzystać.

Aktualizacja: 13.04.2018 17:29 Publikacja: 13.04.2018 14:02

Aktualizacja systemu od Apple zepsuła iPhone'y

Foto: Bloomberg

Najnowsza aktualizacja iOS sprawiła poważny problem każdemu użytkownikowi, który naprawiał swojego iPhone 8 poza autoryzowanym serwisem Apple. Po zainstalowaniu się w urządzeniu wersji 11.3 każda „ósemka”, w której wymieniany był ekran przestała reagować na dotyk.

Podobne rzeczy zdarzały się już wcześniej. Serwis Motherboard.com przypomniał, że rok temu podobny problem dotknął użytkowników iPhone’ów 7. Po aktualizacji ekrany, naprawiane w innych serwisach niż tych autoryzowanych przez Apple, przestały działać. Kolejna aktualizacja rozwiązała problem, ale niemiłe wrażenie pozostało.

Obecny problem jest praktycznie identyczny. I sprawia problemy zarówno użytkownikom, jak i serwisom, w których naprawiane były urządzenia. Już w tej chwili klienci serwisów przysyłają do nich urządzenia, w których po aktualizacji ekran przestał reagować na polecenia. Dzieje się tak zarówno w USA, jak i w Polsce (o czym donosi np. Spidersweb). Problem dla serwisantów jest o tyle duży, że przeciętny klient raczej nie rozpozna, że problem spowodowany jest przez Apple, a nie nieprawidłową naprawą urządzeń i będzie winił tych, którzy jego iPhone’a naprawiali.

Dla użytkowników iPhone’ów, którzy w swoich urządzeniach naprawiali ekrany i którym jeszcze one działają, najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest uniknięcie, tymczasem, aktualizacji iOS do wersji 11.3. Problem może bowiem rozwiązać kolejna aktualizacja.

Problemy z naprawianymi w niezależnych serwisach iPhone’ami pojawiają się co jakiś czas. Wynikać to może, jak sugerują amerykańskie serwisy branżowe, z powodów dość prozaicznych – niezależne serwisy oryginalne części od Apple mogą dostać tylko po spełnieniu określanych przez Apple warunków, więc polegają raczej na „szarej strefie” zamienników. Zamienniki te często pochodzą z tych samych fabryk, co oryginalne części. Dla użytkowników zaś naprawa w niezależnym serwisie to często jedyne opłacalne finansowo wyjście.

Niemniej, jak widać, grozi to tym, że urządzenie może przestać w każdej chwili działać.

Najnowsza aktualizacja iOS sprawiła poważny problem każdemu użytkownikowi, który naprawiał swojego iPhone 8 poza autoryzowanym serwisem Apple. Po zainstalowaniu się w urządzeniu wersji 11.3 każda „ósemka”, w której wymieniany był ekran przestała reagować na dotyk.

Podobne rzeczy zdarzały się już wcześniej. Serwis Motherboard.com przypomniał, że rok temu podobny problem dotknął użytkowników iPhone’ów 7. Po aktualizacji ekrany, naprawiane w innych serwisach niż tych autoryzowanych przez Apple, przestały działać. Kolejna aktualizacja rozwiązała problem, ale niemiłe wrażenie pozostało.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes
Czasy są niepewne, firmy nadal mało inwestują
Biznes
Szpitale toną w długach, a koszty działania rosną
Biznes
Spółki muszą oszczędnie gospodarować wodą. Coraz większe problemy
Biznes
Spółka Rafała Brzoski idzie na miliard. InPost bliski rekordu
Materiał partnera
Przed nami jubileusz 10 lat w Polsce