Międzynarodowe jury
Werdykt jury w składzie: Ahmed El Attar, Celso Curi, Alja Predan, Carena Schlewitt, Stefan Schmidtke, Ramon Simó zapadł o godzinie pierwszej trzydzieści 13 grudnia.
Uznało ono, że „Apokalipsa" z Nowego Teatr w Warszawie zasługuje na najwyższe laury jako „delikatnie utkane przedstawienie skupiające się na szczególe, w którym inscenizacja, estetyka oraz koncepcje tworzą – wraz z treścią – idealny splot przeszłości i teraźniejszości, dokumentu i fabuły, intelektu i emocji, i które dodatkowo w zadziwiający sposób wiążą się ze społecznymi i politycznymi problemami dnia dzisiejszego".
Inspirację dla spektaklu Michała Borczucha, opartego na tekście Tomasza Śpiewaka, stanowią losy dwóch postaci - Oriany Fallaci (Halina Rasiakówna) i Piera Paola Pasoliniego (Krzysztof Zarzecki).
Ikona dwudziestowiecznego dziennikarstwa politycznego, nieustraszenie tropiąca wszelkie przejawy ideologicznego ekstremizmu oraz włoski reżyser i dramatopisarz, zafascynowany Innością, reprezentują tutaj dwie odmienne postawy światopoglądowe. W kulturowym krajobrazie rozpiętym między tymi dwoma personami – przeprowadzającą wywiad z samą sobą Fallaci, nad którą unosi się widmo śmierci i zamordowanego w tajemniczych okolicznościach Pasoliniego, którego ciało znaleziono na plaży Ostii. Reżyser wprowadza również do spektaklu Kevina Cartera (Jacek Poniedziałek). Południowoafrykański fotoreporter, który zasłynął zdjęciami przedstawiającymi głód i wojnę, sam popełnił samobójstwo. Borczuch stworzył sceniczny świat, trawiony przez lęki, obsesje i pragnienia. Spektakl miał premierę w 2014 roku.
Nowy wygrywa najwięcej
Największymi zwycięzcami tegorocznej Boskiej Komedii zostały oprócz „Apokalipsy" w reżyserii Michała Borczucha, „Podróż zimowa" w reżyserii Pawła Miśkiewicza z Teatru Polskiego we Wrocławiu oraz „Francuzi" w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego z Nowego Teatru w Warszawie.