Nagroda honorowa im. Krzysztofa Zaleskiego za twórczość odrzucającą stereotypy i łatwe nowinki, umocowaną w pamięci i historii, dotyczącą problemów współczesności dla Magdaleny Łazarkiewicz za spektakl „Karski".
Honorowe wyróżnienia aktorskie:
dla Marty Król za role Automatycznej Sekretarki/ Żaklin w spektaklu „Walizka" w reżyserii Wawrzyńca Kostrzewskiego
dla Jakuba Gierszała za rolę Mundka w spektaklu „Amazonia" w reżyserii Bodo Koxa
dla Piotra Głowackiego za rolę Luka w spektaklu „Karski" w reżyserii Magdaleny Łazarkiewicz. Pozaregulaminowe wyróżnienie honorowe: za zespołową kreację aktorską w spektaklu „Nasza klasa" w reżyserii Ondreja Spišáka.
Słuchowiska radiowe
Jury w kategorii słuchowisk w składzie: Elżbieta Pleszkun-Olejniczakowa (przewodnicząca), Krzysztof Gordon, Jerzy Limon, Maria Pakulnis i Edward Pałłasz po wysłuchaniu 29 słuchowisk konkursowych przyznało następujące nagrody:
GRAND PRIX dla najlepszego utworu – „Podróż na Księżyc" - za tekst – Monika Milewska
- za reżyserię – Anna Wieczur-Bluszcz
- za realizację akustyczną – Maciej Kubera
- za rolę Georges'a Méliesa – Jan Englert
- za rolę Ludwika Lumiere'a –Jerzy Radziwiłowicz.
Nagrodę im. Ireny i Tadeusza Byrskich za spektakl wykorzystujący potencjał miejscowego środowiska artystycznego dla twórców słuchowiska zgłoszonego przez Rozgłośnie Regionalne Polskiego Radia – „Nalepa"
- za tekst – Jerzy Janusz Fąfara
- za reżyserię – Grzegorz Styła
- za realizację akustyczną – Maciej Rosół
- za kreację instrumentalną – Jacek Królik.
- za reżyserię otrzymują ex-aequo: Maria Brzezińska za „Świat nie jest dobry na serce" według wierszy Bohdana Zadury oraz Waldemar Modestowicz za „Drzazgi" Tomasza Macieja Trojanowskiego.
- za scenariusz oryginalny otrzymuje Tomasz Maciej Trojanowski za „Drzazgi" w reżyserii Waldemara Modestowicza.
- za scenariusz będący adaptacją otrzymuje Darek Błaszczyk za „Ukrytego w słońcu" według powieści Ireneusza Iredyńskiego.
Nagrodę im. Janusza Hajduna za realizację akustyczną otrzymuje Maciej Kubera za „Ukrytego w słońcu" w reżyserii Darka Błaszczyka.
- za muzykę oryginalną lub opracowanie muzyczne otrzymuje Ignacy Zalewski za muzykę oryginalną do słuchowiska„Boska Komedia. Raj" w reżyserii Katarzyny Michałkiewicz.
- aktorską za rolę kobiecą otrzymuje Katarzyna Dąbrowska za rolę Kobiety w słuchowisku „Pożegnalna podróż" w reżyserii Janusza Zaorskiego.
- aktorską za rolę męską otrzymują ex aequo: Krzysztof Globisz za role Prowadzącego i Słuchaczy w słuchowisku„Nienawidzę" w reżyserii Ewy Kutryś oraz Krzysztof Gosztyła za rolę Autora w słuchowisku „Jesienny wieczór" w reż. Janusza Kukuły .
– aktorską za drugoplanową rolę kobiecą otrzymuje Anna Cieślak za rolę Joanny w słuchowisku „Ukryty w słońcu" w reżyserii Darka Błaszczyka..
- aktorską za drugoplanową rolę męską otrzymuje Wojciech Kwiatkowski za rolę Dzwonnika w słuchowisku „Druga matka Polska wzywa" w reżyserii Grzegorza Styły .
Nagrodę Honorową im. Krzysztofa Zaleskiego za twórczość odrzucającą stereotypy i łatwe nowinki, umocowaną w pamięci i historii, dotyczącą problemów współczesności otrzymuje Ewa Kutryś, adaptatorka i reżyserka słuchowiska „Nienawidzę" .
Honorową nagrodę zespołową dla producenta słuchowisk otrzymuje Radio Lublin za trafność i atrakcyjność oferty programowej.
Małgorzata Piwowar komentuje:
Po werdykcie jury oceniającego tegoroczne konkursowe spektakle Teatru TV można by było sądzić, że na festiwalu pojawiła się tylko jedna propozycja zasługująca na uwagę, a potem długo, długo nic. Nie jest to jednak prawda. Biorąc choćby tylko pod uwagę ponadczasową wymowę oraz i rangę utworów ,dobrze byłoby odnotować „Rewizora" i „Karskiego", który dostał przynajmniej - i zasłużenie - nagrodę za reżyserię. Zapewne jurorzy chcieli szczególnie docenić odzyskane po latach pasmo teatralne TVP 2, ale nagrodzona „Walizka" w reżyserii Wawrzyńca Kostrzewskiego nie była spektaklem na miarę objawienia. Doceniono w ten sposo? również jednoznacznie spektakl wyprodukowany poza TVP. Czy jest to zatem sygnał zmian?. Dotąd Teatr Telewizji był zawsze "produktem" własnym , którym chlubiła się telewizja publiczna, okrętem flagowym misji przez nią realizowanej. I chyba TVP powinna dbać, by tak pozostało.