fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

TURYSTYKA Linie lotnicze

Pandemia: Star Alliance ujednolica zasady bezpieczeństwa

Fot. Adobe Stock
Linie członkowskie największego sojuszu lotniczego na świecie Star Alliance ujednoliciły zasady podróżowania po epidemii. Pasażer każdego z 26 przewoźników należących do Stara otrzyma takie same gwarancje zdrowia i higieny, a także łatwy dostęp do informacji.

To pierwsza tak zdecydowana wspólna akcja w ramach Stara widoczna dla pasażerów, oprócz wspólnych poczekalni dla często podróżujących i sporadycznych akcji lobbingowych. Wcześniej przewoźnicy wspominali o wspólnych zakupach, na przykład paliwa czy części zamiennych po to, by obniżyć koszty, ale większość takich pomysłów nie wypalała. A w momencie, kiedy prezesem Stara został singapurski prawnik Jeffrey Goh (1 stycznia 2017) gwałtownie pogorszył się dostęp do informacji. Jego kontrkandydatem na to stanowisko był były dwukrotny prezes LOT-u Sebastian Mikosz, ale polską kandydaturę zablokował prezes Lufthansy Carsten Spohr. Mikosz jest w tej chwili jednym z wiceszefów Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Powietrznych (IATA).

W wypadku latania w czasach covidu-19 przedstawiciele zrzeszonych w Star Alliance linii byli jednak jednogłośni w ustaleniu jednolitego zestawu środków ochrony zdrowia i higieny podczas podróży lotniczych. Dzięki temu pasażerowie mogą być pewni, że na pokładzie samolotów Star Alliance mają zapewnioną dbałość w zapewnieniu dostępu do środków higienicznych, odzieży ochronnej noszonej przez innych pasażerów i załogi, specjalnych procedur postępowania w przypadku złego samopoczucia pasażerów i członków załogi oraz lepszych procesów i środków dezynfekujących wykorzystywanych do czyszczenia samolotów.

Pasażerowie linii Star Alliance mogą już korzystać z centrum informacji podróżnej, gdzie dostępne są najważniejsze dane o środkach ochrony zdrowia i higieny przyjętych przez wszystkie zrzeszone linie lotnicze i większość lotnisk w sieci Star Alliance. Informacje mają być na bieżąco uzupełniane i tłumaczone na kolejne języki. Roboczym językiem w Star Alliance jest angielski. – Zaangażowanie naszych linii lotniczych oraz centrum informacji podróżnej to kroki, które wykonujemy, by dać klientom pewność, że dbamy o ich zdrowie i higienę, gdy podróżują ze Star Alliance. Pracujemy również nad szeregiem inicjatyw, których celem jest zarówno wzmocnienie tego poczucia pewności, jak i płynności doświadczenia podróży ze Star Alliance – powiedział Jeffrey Goh, cytowany w komunikacie sojuszu.

Pierwsza wersja centrum informacji podróżnej zawierała informacje na temat kluczowych centrów przesiadkowych w sieci Star Alliance, kolejne lotniska będą dodawane stopniowo.

Zobowiązania w zakresie ochrony zdrowia i higieny podczas podróży lotniczych można znaleźć pod adresem staralliance.com/en/commitments, a centrum informacji podróżnej Star Alliance pod adresem staralliance.com/journey-info.

Sojusz Star Alliance został założony w 1997 roku. Jako pierwszy globalny sojusz linii lotniczych był wielokrotnie nagradzany. Członkami sojuszu są dziś: Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, Egyptair, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT, Lufthansa, Scandinavian Airlines System, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, Swiss, TAP Air Portugal, THAI, Turkish Airlines i United.

Źródło: turystyka.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA