fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

TURYSTYKA Biura podróży

Klient bierze voucher, a agent dodatkową prowizję

Fot. AFP
Niemiecki specjalista od wycieczek wędrownych zapłaci agentom za każdego klienta, który zgodzi się zmienić termin wyjazdu lub zamówi nową wycieczkę, dodatkowe 2 procent poza podstawową prowizją.

ASI Reisen, touroperator specjalizujący się w organizacji wycieczek wędrownych, ma dla agentów dodatkową prowizję, donosi niemiecki portal branży turystycznej Travel Talk. Biuro proponuje za odwołane wycieczki voucher do późniejszego wykorzystania lub zmianę terminu wyjazdu.

Jeśli wakacyjni doradcy namówią na nie klienta, dostaną nie tylko pełną prowizję, ale też dodatkowe 2 procent. Touroperator nie będzie kontaktował się bezpośrednio z klientem – tym ma się zająć agent, u niego też ma być realizowany bon, który będzie ważny bezterminowo.

Na razie program ASI Reisen, podobnie jak innych niemieckich organizatorów, został wstrzymany do 30 kwietnia włącznie, a biuro zakłada, że w najbliższych tygodniach, a nawet miesiącach trzeba będzie odwołać kolejne podróże.
Zdaniem ASI Reisen vouchery to sensowne rozwiązanie, które pozwoli zachować płynność finansową firm turystycznych.

– Traktowanie każdego touroperatora czy agenta oddzielnie jest błędem. Ostatecznie wszyscy jedziemy na tym samym wózku. Musimy wypracować rozwiązania, które będą miały zastosowanie dla wszystkich uczestników rynku – mówi prezes ASI Reisen Ambros Gasser.

Źródło: turystyka.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA