Zapoczątkował ją udział artysty w międzynarodowej zbiorowej wystawie „The Responsive Eye” w MoMA w Nowym Jorku (1965), a następnie indywidualna prezentacja w nowojorskim Muzeum Guggenheima w 1970 roku - ten sukces odniósł jako jedyny Polak. Pokazywał tam swoje abstrakcyjne pulsujące obrazy, prekursorskie wobec op-artu.
Wojciech Fangor (1922-1915) był artystą wszechstronnym: malarzem, grafikiem – współtwórcą polskiej szkoły plakatu i twórcą nowatorskich form przestrzennych.
Na rynku sztuki jego prace cieszą się wielkim zainteresowaniem kolekcjonerów, ich ceny nieustannie rosną. W ubiegłym roku ceny czterech jego dzieł przekroczyły granicę 1 mln złotych. Najdroższe z nich „NJ 15” zostało sprzedana w Londynie za równowartość 1,9 mln złotych. Na liście polskich artystów o największej sumie sprzedaży dzieł po 1989 roku, opublikowanej przez niezależny portal Artinfo.pl, Fangor zajmuje drugie miejsce (po Jacku Malczewskim) z wynikiem 28 mln złotych.
Anglojęzyczny album „Fangor. Color and space” ukazał się w Polsce nakładem prestiżowego wydawnictwa SKIRA. Nad publikacją czuwała Magdalena Dąbrowski – amerykańska historyk sztuki, kurator w MoMA w Nowym Jorku. Autorem tekstów jest również Mark Rosenthal – niezależny krytyk, związany wcześniej z Narodową Galeria Sztuki w Waszyngtonie.
Album prezentuje bogaty wybór prac Fangora i zawiera eseje, poświęcone życiu i twórczości artysty, uzupełnione szczegółową biografią, uwzględniającą także listy i wywiady przeprowadzone z nim oraz fotografie z prywatnych archiwów.