Ten wyjątkowo szeroki wybór na pewno przyciągnie uwagę kolekcjonerów.
Wielkoformatowe białe płótno skropione czerwonym tuszem Piotra Uklańskiego na pozór wydaje się abstrakcyjne, utrzymane w duchu amerykańskiego abstrakcyjnego ekspresjonizmu, ale tytuł „Powstanie Warszawskie 1944 – Sadyba” podsuwa w pełni realne skojarzenia. Odnosi się wprost do jednej z bitew stoczonych w czasie powstania. Obraz pochodzi z serii „Biało Czerwonej”, w której artysta zastanawia się nad naszą tożsamością narodową, interpretacją przeszłości i mitów narosłych wokół niej. Cena wywoławcza 140 tys. zł (estymacja 250-400 tys. złotych).
Warto w tym miejscu przypomnieć, że w 2006 roku „Naziści” Uklańskiego osiągnęli cenę 568 tysięcy funtów, co jest jedną z najwyższych wycen pracy polskiego artysty współczesnego.
Wilhelm Sasnal ma także bardzo wysokie notowania na międzynarodowym rynku sztuki, od kiedy jego tryptyk „Palące dziewczyny” został sprzedany w londyńskim domu aukcyjnym Philips de Pury za 457 tys. dol. (w 2008 roku).
Na obecnej aukcji Desy znajdą się dwa jego płótno bez tytułu, zredukowane do czerni i szarości; bardziej malarski wyceniono na 60 tys. zł; a zbliżony do komiksowego rysunku na 80 tys. złotych.
Zbigniew Libera to kolejne mocne nazwisko, widoczne przede wszystkim w obiegu galeryjnym. Przedstawiciel nurtu sztuki krytycznej, znany jest z wielu kontrowersyjnych prac, m.in. projektu „Lego. Obóz koncentracyjny”. W Desie licytowana będzie autorski egzemplarz opakowania (wydruk laserowy) tych „klocków” za 24 tys. zł. A także fotografia „Robotnicy” z cyklu „Pozytywy”, przedstawiająca indiańskich partyzantów, przedzierających się przez zarośla – za 8 tys. złotych.