Marta Ogrodniczak zajęła 3. miejsce w tegorocznym plebiscycie Wschodzące Gwiazdy Biznesu „Rzeczpospolitej". Była to już jego 7. edycja, a zarazem pierwsza, w której głosowali nasi czytelnicy.

- Moim sukcesem jest fakt, że od dwunastu lat pracuję w jednej firmie, mimo zawodowego ADHD. Mój pracodawca zrozumiał, że muszę często dostawać nowe projekty by utrzymać wysoki poziom sprawczości. Firma na tym zyskuje i ja, która karmi się ciągłą zmianą – mówi Marta Ogrodniczak, dyrektor ds. trade marketingu w Kompanii Piwowarskiej.

Przed niespełna trzema laty, w wieku 34 lat, została w KP szefem sprzedaży odpowiedzialnym za południe Polski, jeden z trzech regionów dystrybucyjnych producenta piwa: Tyskie, Lech i Żubr. Z Kompanią Piwowarską związana jest od prawie 12 lat. Absolwentka stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i strategii sprzedażowych w poznańskiej Wyższej Szkole Bankowej, ma też za sobą studia MBA w London Business School.

Karierę w KP zaczynała od stanowiska asystentki prezesa do spraw sprzedaży i dystrybucji, aby następnie szybko wspinać się po kolejnych szczeblach firmowej hierarchii. Pierwszym przełomem w jej rozwoju zawodowym był w 2009 r. awans na kierownika ds. trade marketingu w regionie północnym. Jedna z jej dewiz brzmi: "czekanie jest najgorszą strategia w biznesie".

Prywatną pasją Marty Ogrodniczak są podróże, szczególnie w regiony polarne i arktyczne. Odwiedziła już Islandię i Antarktydę. Interesuje ją także polityka i historia XX wieku. Kocha zwierzęta, szczególnie psy.