Bayer zapowiedział dalsze cięcie kosztów, poza zaoszczędzeniem do 2022 r. 2,6 mld euro, co zapowiedział w 2018 r. Ponadto uprzedził, że poniesie konsekwencje większego spadku cen surowców masowych, ostrej konkurencji producentów soi, spadku zapotrzebowania na biopaliwa i ujemnych wahań kursów walut. Spodziewa się zatem spadku wartości działu środków dla rolnictwa o 5-10 mld euro. Grupa z Leverkusen rozważa też cesję niestrategicznych firm lub marek, co może doprowadzić do zmniejszenia zatrudnienia.

Giełda we Frankfurcie zareagowała na te informacje dużym spadkiem notowań akcji Bayera. Straciły dużo na wartości od czasu zawarcia w czerwcu umowy o wypłaceniu 10,9 mld dolarów na uregulowanie wszystkich pozwów w USA na preparat chwastobójczy Roundup — uważa Reuter.

Dział farmaceutyczny powinien osiągnąć ponownie wzrost w 2021 r., wielkość łącznej sprzedaży powinna być podobna do tegorocznej, a sprzedaży działu popularnych środków ochrony zdrowia (nie na receptę) lepsza niż u konkurentów. Nie ulegnie zmianie polityka dotycząca dywidendy, ale jej wypłata w najbliższych latach będzie raczej na poziomie 30-40 proc. zysku na akcję.