Jubileuszowe French Touch i urodziny Mouline Rouge

5. edycję akcji French Touch, promującej Francję, rozpocznie 12 października wielkie show w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie.

Aktualizacja: 16.09.2019 15:35 Publikacja: 16.09.2019 15:32

Foto: materiały prasowe

Jego największą atrakcja będzie występ kabaretu Moulin Rouge, który obchodzi w tym roku 130 rocznicę istnienia. Słynny paryski kabaret, którego nazwa „Czerwony młyn” pochodzi od budynku dawnego młyna, w którym się mieści na Montmartre, założył w 1889 roku właściciel paryskiej Olympii Joseph Oller. W czasach belle epoque sławne tancerki Moulin Rouge - La Goulue i Jane Avril uwieczniał Toulouse-Lautrec.

Brawurowy kankan należy od początku do popisowego repertuaru rewii Moulin Rouge. Współcześnie odbywają się w nim dwa spektaklach dziennie tzw. „Feerie”. W czterech odsłonach każdego spektaklu tancerki i tancerze występują w różnorodnych układach choreograficznych, a łącznikami programu są artystyczne performance i pokazy akrobatów. Moulin Rouge to nie tylko rozrywka, ale i świetnie prosperującym biznes przynoszący dochody rzędu 65 milionów euro rocznie. Od połowy lat 50 marka marka Moulin Rouge (obejmująca także atelier, przygotowujące kostiumy oraz obsługę techniczną sceny) należy do rodziny Clérico. 

Zespól tworzy 60 młodych artystów. Tańczą w nim najpiękniejsze dziewczyny z całego świata, wyłonione w przesłuchaniach w Paryżu, Londynie, Las Vegas ,Sydney. Popularnie mówi się o nich Doriss Girls od imienia niemieckiej tancerki - Doris Haug, która występowała w Moulin Rouge od 1957 roku, a potem została ceniona choreografką.

W warszawskiej gali French Touch uczestniczyć będą także licznie przedstawiciele francuskiej i polskiej sceny muzycznej. Wystąpi popularny piosenkarz i kompozytor Laurent Voulzy oraz młode wokalistki, które już odniosły sukces: Suzane, łącząca muzykę elektroniczną z klasyczną francuską piosenką i Marina Kaye, porywająca siłą głosu. A obok nich usłyszymy Ewę Farnę, Grzegorza Hyżego, Łukasza Zagrobelnego oraz chór Sound’n Grace. 

Tradycyjnie nie zabraknie także pokazu mody ze stolicy haute couture. We wcześniejszych edycjach Show French Touch były już prezentowane kolekcje Jeana Paula Gaultiera i  Jeana- Charlesa de Castelbajaca. Teraz zobaczymy  projekty Oscara Carvallo  który swój pierwszy butik otworzył w Paryżu  w 2016, a pięć lat później własne atelier. Carvallo zaprezentuje najnowszą kolekcję w stylu street couture, której tematem przewodnim będzie młodość, wolność i chęć bycia sobą. 

Emisję telewizyjną show pokaże TVN 13 października o godz. 16.

Akcja French Touch będzie trwać od 12 października. Jej organizatorem jest agencja Cryptone, wspierana w przez Ambasadę Francji w Polsce. Promuje nie tylko francuską kulturę i styl życia, ale także łączy się z akcją handlową. Sam termin French Touch wywodzi z angielskiego określenia nowej francuskiej muzyki elektronicznej lat 90., które z czasem poszerzyło znaczenie na francuska modę, styl życia, film, sztukę.

Akcji towarzyszy kampania medialna, w ramach której ukazało się  kolejne wydanie magazynu: „La belle vie!”  o nakładzie 1 mln egzemplarzy z tekstami o rozrywce, kulturze i modzie. Można w nim m.in. przeczytać o francuskich piosenkach które podbiły świat, takich jak „Champs Elysées” Joe Dassina, czy „Je l’aime a mourir” Francisa Cabrela. O najbardziej kasowym francuskim reżyserze filmowym Michelu Hazanaviciusie, którego film „Artysta” zdobył pięć Oscarów. Czy o legendarnym fotograficznym studio Harcourt Paris, słynącym z portretów gwiazd (od Edith Piaf do Sophie Marceau), które zapowiada pierwszą wystawę w Polsce w przyszłym roku

Więcej na: www.frenchtouchlabellevie.pl

Jego największą atrakcja będzie występ kabaretu Moulin Rouge, który obchodzi w tym roku 130 rocznicę istnienia. Słynny paryski kabaret, którego nazwa „Czerwony młyn” pochodzi od budynku dawnego młyna, w którym się mieści na Montmartre, założył w 1889 roku właściciel paryskiej Olympii Joseph Oller. W czasach belle epoque sławne tancerki Moulin Rouge - La Goulue i Jane Avril uwieczniał Toulouse-Lautrec.

Brawurowy kankan należy od początku do popisowego repertuaru rewii Moulin Rouge. Współcześnie odbywają się w nim dwa spektaklach dziennie tzw. „Feerie”. W czterech odsłonach każdego spektaklu tancerki i tancerze występują w różnorodnych układach choreograficznych, a łącznikami programu są artystyczne performance i pokazy akrobatów. Moulin Rouge to nie tylko rozrywka, ale i świetnie prosperującym biznes przynoszący dochody rzędu 65 milionów euro rocznie. Od połowy lat 50 marka marka Moulin Rouge (obejmująca także atelier, przygotowujące kostiumy oraz obsługę techniczną sceny) należy do rodziny Clérico. 

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
radio
Lech Janerka zaśpiewa w odzyskanej Trójce na 62-lecie programu
Kultura
Zmarł Leszek Długosz
Kultura
Timothée Chalamet wyrównał rekord Johna Travolty sprzed 40 lat
Kultura
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie podaje datę otwarcia
Kultura
Malarski instynkt Sharon Stone