Po zakończonym w niedzielę finale ten sport będzie się kojarzył jeszcze mocniej z wysokimi zarobkami. McIlroy, 30-letni mistrz z miasteczka Holywood w Irlandii Północnej, wyprzedził wielu świetnych Amerykanów i zdobył puchar, kolejną porcję sławy oraz rekordowy czek.

Finał miał powiększoną pulę nagród i nowy format. Emocje sportowe oraz wpływ pogody na grę (nad pole East Lake w stanie Georgia nadeszła drugiego dnia burza, wyładowania spowodowały obrażenia szóstki kibiców) sprawiły, że nie od razu myślano o premiach, ale po zakończeniu zaczęło się wielkie liczenie: 15 mln dol. dla mistrza (z tego 1,5 mln dla jego pomocnika czyli caddiego), 5 mln dla wicemistrza (Xander Schauffele), po 3,5 mln dla tych, którzy zajęli trzecie miejsce (lider rankingu światowego Brooks Koepka i Justin Thomas). Ostatni z trzydziestki uczestników finału otrzymał 400 tys.

PGA Tour od lat wytycza szczyty zarobkowe w golfie. W 1996 roku łączna pula nagród wszystkich turniejów w sezonie wyniosła 65,9 mln dol. W tym roku tylko premie po sezonie zasadniczym oraz nagrody w dwóch turniejach play-off i wielkim finale miały wartość 70 mln dol.

Firma FedEx sponsoruje PGA Tour od 1985 roku. Mistrzostwa cyklu odbywają się pod szyldem tego sponsora od 2007 roku. Przez dwanaście lat główna nagroda wynosiła 10 mln dol. Obecna umowa FedEx z PGA Tour kończy się w 2027 roku. Nowy cykl rozpoczyna się 15 września i potrwa (z przerwą olimpijską) do końca sierpnia 2020 roku.