Polskie studentki nie mają problemów z niską samooceną –nawet lepiej niż studenci oceniają swoje umiejętności, czy sprawność w pracy w grupie. Jednocześnie są mniej nastawione na szybki awans w pracy i mają mniej odwagi w wymaganiach płacowych, co może ograniczać ich możliwości kariery zawodowej – wynika z badań przeprowadzonych wśród młodych Polaków z pokolenia Z na potrzeby platformy Pracodawców RP „Kierunek Kobieta Biznesu".

Platforma ma pomóc w zmianie obecnej sytuacji, gdy wiele kobiet nie wykorzystuje w pełni swojej wiedzy i umiejętności gwarantujących udaną karierę w biznesie. Jej raport jest wynikiem badania „ Do garów czy za stery" ,które objęło ponad 1000 studentów poza głównymi ośrodkami akademickimi i pokazuje różnicę w aspiracjach obu płci oraz ich oczekiwaniach wobec przyszłej pracy.

Wprawdzie i studenci i studentki najbardziej cenią tam możliwości rozwoju i zdobywania umiejętności, ale młode kobiety zdecydowanie zwracają na to dużo większą uwagę (78 proc.) niż ich koledzy (57 proc.). Jednocześnie bardziej niż studentom zależy im na spokojnym środowisku pracy- bez wyścigu szczurów. Zwraca na to uwagę niemal dwie trzecie badanych studentek. Co prawda również dla mężczyzn z pokolenia Z spokojne środowisko pracy jest jednym z najważniejszych atrybutów atrakcyjnego pracodawcy (65 proc.) ale wielu z nich- 45 proc.- kusi też możliwość szybkiego awansu. Dla kobiet ma to zdecydowanie mniejsze znaczenie, choć docenia ją niemal cztery na dziesięć z nich. Studentki mają też mniejsze oczekiwania finansowe- i to nie tylko na starcie, ale i w perspektywie pięciu lat. Wtedy liczą na wynagrodzenie rzędu5,2 tys. zł czyli średnio o 23 proc,. mniej niż studenci ( 6,4 tys. zł )

- Studentki z mniejszych ośrodków potrzebują inspiracji, żeby nabrać odwagi i sięgać

po więcej w biznesie. Dlatego Platforma planuje cykl wykładów z liderkami biznesu i program staży oraz mentoringu – mówi Agnieszka Kłos, wiceprezydent Pracodawców RP i prezes Provident Polska S.A.