fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

SUKCES Styl

  • 01.03.2021

Dzień singla: idzie największe na świecie święto konsumpcji

Wyprzedaż w sklepie
Wyprzedaż w sklepie
Fot: Jon Cellier/Unsplash
11 listopada, podczas Dnia Singla w Chinach, wydaje się gigantyczne pieniądze. Wydają zresztą nie tylko Chińczycy. W Dniu Singla w poprzednich latach brali udział klienci z ponad 100 krajów. Na czym polega to gigantyczne święto konsumpcji?

Globalne marki szykują się na największą wyprzedaż roku – chiński Dzień Singla, przypadający na 11 listopada. Od kilku lat sprzedaż podczas tego święta wzrastała o średnio 35% w stosunku do wcześniejszej edycji, a skalę wydarzenia najlepiej obrazuje fakt, że w ciągu jednego dnia generuje ono sprzedaż, której osiągnięcie zajmuje Amazonowi cały miesiąc i to w okolicach „Czarnego Piątku”.

Ze względu na pandemię Dzień Singli będzie w tym roku wyglądał zupełnie inaczej, a informacji na ten temat dostarcza najnowszy raport, przygotowany przez firmę Bain & Company.

Chiński Dzień Singla: gigantyczne święto konsumpcji

Jednym z trendów, który prognozują autorzy raportu Bain & Company, będzie zwrot w kierunku klientów z mniejszych (lub tych, które dotychczas pozostawały poza obszarem marketingowego zainteresowania marek) miast w Chinach.

Louis Vuitton wybrał na przykład Wuhan na miejsce swojej otwartej niedawno, wędrującej wystawy. Nie bez przyczyny – giganci branży luksusowej dostrzegają potencjał zakupowy klientów spoza największych miast Chin, Pekinu, Szanghaju czy Kantonu.

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez LVJ12 (@lvj12)

Wg analizy Bain & Company kryzys związany z pandemią nie przyczyni się do tego, że klienci będą wydawać mniej. Przeciwnie – aż 40% dotychczasowych uczestników wyprzedaży zamierza zwiększyć wydatki, przy zaledwie 20% zapowiadających ich obniżenie. Beneficjentami tego wzrostu mają być nie tylko najwięksi. Przede wszystkim, wraz ze wzrostem gospodarczej dumy narodowej, Dzień Singli ma być kolejnym sukcesem lokalnych, chińskich marek.

Wg raportu największe szanse na powetowanie Dniem Singla całorocznych strat mają producenci w dwóch kategoriach – elektronice użytkowej oraz zdrowiu, fitnessie i wellness. Mimo znacznego zniesienia ograniczeń związanych z pandemią w Chinach, sprzedaż detaliczna wciąż jest niższa o 20% niż w latach ubiegłych, co sprawi, że marki jeszcze mocniej będą musiały zainwestować w wielokanałową komunikację z klientem internetowym. Więcej informacji na temat tego, jak będzie wyglądał Dzień Singla, znajdziecie w raporcie, opublikowanym pod tym adresem.

Źródło: sukces.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA