Anna Muszyńska-Jurków: Młodzi wymagają nowego podejścia

Rozmowa: Anna Muszyńska-Jurków, kierownik zespołu HR w PAYBACK Polska

Aktualizacja: 27.09.2016 23:07 Publikacja: 27.09.2016 22:57

Anna Muszyńska-Jurków, kierownik zespołu HR w PAYBACK Polska

Anna Muszyńska-Jurków, kierownik zespołu HR w PAYBACK Polska

Foto: materiały prasowe

Rz: Jako konsumenci milenialsi oczekują od marek głębszego sensu, wartości, autentyczności – czy te same oczekiwania przekładają się na rynek pracy?

Anna Muszyńska-Jurków: Milenialsom przypinane są „łatki", ale jest to grupa niejednorodna. Ich spójną cechą jest oczekiwanie indywidualizacji oferty dla pracowników. Dokonują wyboru pracodawcy, biorąc pod uwagę własne potrzeby i aspiracje. Aplikują do firm, które są innowacyjne, dynamiczne i i reprezentują istotne wartości. Lubią identyfikować się z markami, co dotyczy również pracodawcy.

Co to oznacza dla pracodawcy?

Coraz częściej to na nim spoczywa ciężar przekonania kandydatów do miejsca pracy. Kartą przetargową bywa wizja indywidualnego rozwoju. Milenialsi zwracają uwagę na zakres odpowiedzialności i wpływ ich działań na firmę. Są otwarci na zdobywanie doświadczeń, pięcie się po szczeblach hierarchii w organizacji, regularną informację zwrotną, innowacyjny rozwój kompetencji. Miewają poczucie, że skoro coś nie dzieje się szybko, to nie dzieje się wcale. Poszukują też stanowisk, na których obowiązki mogą współgrać z ich zainteresowaniami. Wyzwaniem jest zapewnienie pracownikom czasu na realizację ich pasji. Nie można zapomnieć o szybkości przepływu informacji i mnogości kanałów nieformalnych, w których poruszają się milenialsi.

Jak najlepiej dotrzeć do młodych pracowników?

Dla milenialsów hierarchiczność to przeszłość. Zmianie ulega komunikacja, pojawia się natychmiastowa informacja zwrotna (często w obie strony). Młodzi pracownicy bez oporów dzielą się opiniami. Z obiegu wychodzą e-maile i gazetki. Wchodzimy w erę czatowania, tweetowania i lajków.

A jak skutecznie zwiększać ich lojalność ?

Młodzi pracownicy nie mają problemu ze zmianą pracodawcy. Lojalność definiowana jest przez realizowane oczekiwania i korzyści. Wpływa to na kształt benefitów pozapłacowych. Pojawia się grywalizacja. W PAYBACK zatrudniamy niemal 60 proc. milenialsów i wdrażamy rozwiązanie, którego elementem będzie wzajemne nagradzanie się punktami przez pracowników. Rozmawiamy o tym również z naszymi partnerami. Nowym podejściem możemy zbudować zaangażowanie, wzbudzić emocje i bardziej efektywnie wpływać na osiąganie założonych celów. Zbierający punkty pracownicy motywują się wzajemnie (uczestniczą w „grze"), a zdobyte punkty mogą wymieniać na nagrody, płacić nimi za zakupy albo przeznaczać je na cele charytatywne.

—pytała Anita Błaszczak

Rz: Jako konsumenci milenialsi oczekują od marek głębszego sensu, wartości, autentyczności – czy te same oczekiwania przekładają się na rynek pracy?

Anna Muszyńska-Jurków: Milenialsom przypinane są „łatki", ale jest to grupa niejednorodna. Ich spójną cechą jest oczekiwanie indywidualizacji oferty dla pracowników. Dokonują wyboru pracodawcy, biorąc pod uwagę własne potrzeby i aspiracje. Aplikują do firm, które są innowacyjne, dynamiczne i i reprezentują istotne wartości. Lubią identyfikować się z markami, co dotyczy również pracodawcy.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Rynek pracy
Pod presją kosztów prezesi zmienią biznes
Rynek pracy
Konkurencyjny rynek sprzyja doświadczonym freelancerom
Rynek pracy
Pracę zmieniamy bardzo ostrożnie. Polacy najbardziej lojalni w Europie
Rynek pracy
Nielubiany przez szefów benefit zostanie w firmach na stałe
Rynek pracy
Częściej uciekamy na zwolnienia. Są dwa podstawowe powody