fbTrack

Pracownik powinien znać i widzieć swego szefa

123RF
Choć w komunikacji wewnętrznej wiele firm bazuje na intranecie i poczcie elektronicznej, to najbardziej skuteczny – zwłaszcza w czasie zmian – jest bezpośredni kontakt z szefami.

– Pracownicy są mniej zainteresowani informacjami płynącymi z formalnych wiadomości e-mailowych. Wolą zacieśniać bezpośrednie relacje ze swoimi liderami – przypomina wyniki badan brytyjskich naukowców Maria Zakrzewski, prezes Instytutu Great Place to Work w Polsce, który publikuje rankingi najlepszych miejsc pracy. Firmy, które zajmują tam najwyższe miejsca, zwykle mają dobrze rozwiniętą komunikację kierowniczą, czyli system bezpośrednich kontaktów menedżerów z pracownikami, w tym zarządzanie przez obchód (managing by walking).

– Pracownicy powinni znać i na co dzień widzieć swoich menedżerów. Jest to dużo bardziej efektywne niż polityka otwartych drzwi – potwierdza Roman Rostek, szef firmy RR Communication Consulting. Zwraca uwagę, że badania dotyczące stanu komunikacji wewnętrznej w polskich firmach zwykle wykazują potrzebę poprawy dwóch obszarów– komunikacji kierowniczej i e-mailowej. W tym pierwszym słabym punktem są nierzadko spotkania kierowników z z...

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL