Tak dużego wyboru ofert zatrudnienia, jak w 2016 r., Polacy nie mieli nigdy wcześniej. Potwierdzają to najnowsze dane czołowego portalu z ogłoszeniami o pracy, Pracuj.pl, do których dotarła „Rzeczpospolita": w ub. roku opublikowano tam ponad 486 tys. ofert, o 12 proc. więcej niż w 2015 r., gdy ożywienie na rynku pracy było już wyraźnie widoczne.
Wzrost liczby ogłoszeń miał miejsce niemal we wszystkich branżach i specjalnościach (poza edukacją), a rekordy bił popyt na pracowników działów obsługi klienta – poszukiwanych np. przez call centers – oraz logistyki, gdzie ofert było o ponad jedną piątą więcej niż rok wcześniej.
Polska w czołówce
– Rok 2016 to trzeci z rzędu, w którym liczba ofert pracy publikowanych na naszym portalu systematycznie wzrastała – mówi Przemysław Gacek, prezes Grupy Pracuj, właściciela portalu. – Przełomowy był rok 2013, kiedy liczba ofert pracy zaczęła rosnąć szybciej, niż przewidywali eksperci. Od tego czasu każdy miesiąc przynosił poprawę sytuacji – podkreśla.
Jak dowodzi Barometr Ofert Pracy (BOP) Biura Inwestycji i Cykli Ekonomicznych, który podsumowuje internetowy rynek ofert pracy w Polsce, wyraźny wzrost aktywności rekrutacyjnej firm nastąpił też na innych portalach. W rezultacie, w 2016 r. BOP był średnio o 18 proc. wyższy niż w 2015 r.
– Internetowych ofert pracy było najwięcej w historii. Co miesiąc publikowano ich średnio 177 tys., podczas gdy w 2015 r. było to nieco ponad 107 tys. miesięcznie – mówi „Rz" Robert Pater, współautor BOP.