fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Rozmaitości

Grecka gościnność lepsza od plaż

Greek National Tourism Organisation
Gościnność, dobra jakość zakwaterowania i poczucie bezpieczeństwa to najważniejsze walory kojarzone z marką turystyczną Grecja - wynika z badania greckiej branżowej organizacji turystycznej SETE

INSETE, dział SETE zajmujący się analizami, zlecił przeprowadzenie badania, które miało ujawnić najmocniejsze strony Grecji jako kierunku turystycznego. Raport powstał na podstawie wywiadów z 654 osobami, które wykupiły przynajmniej jeden nocleg w tym kraju. Ich opinie zestawiono z wypowiedziami 6543 podróżnych, którzy spędzili urlop w innych krajach basenu Morza Śródziemnego (w Hiszpanii, Portugalii, we Włoszech, w Turcji, Chorwacji lub na Malcie).

Okazało się, że w Grecji turyści najwyżej cenią gościnność mieszkańców, dobrą jakość zakwaterowania i poczucie bezpieczeństwa. Na dalszych pozycjach znalazły się lokalna kuchnia, piękno krajobrazu, zakupy i poziom centrów informacji turystycznej. Plaże uplasowały się dopiero na ósmej pozycji.

Czytaj też: "O moja Grecjo!".

Z porównania z innymi kierunkami wynika, że Grecja wygrywa pod względem dopasowania oferty do potrzeb i korzystnego stosunku ceny do jakości oraz plasuje się na tym samym poziomie co konkurenci, jeśli chodzi o rekomendowanie wypoczynku znajomym i rodzinie. Gorzej wypada natomiast w zarządzaniu kierunkiem, w tym w jakości infrastruktury transportowej, oznakowaniu i czystości.

Z podsumowania wyników badania wynika, że 36 procent turystów chce ponownie odwiedzić Grecję, ale wskaźnik ten jest niższy niż średnia dla wszystkich badanych kierunków, która wynosi 46 procent. Analitycy podkreślają też, że zmienia się postrzeganie urlopu nad Morzem Śródziemnym - wypoczynek na plaży traci na popularności, a turyści doceniają mocniej ofertę kulturalną.

Źródło: rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA