Tarcza antykryzysowa a zmiany w PIT

Ustawa z 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw, zwana Tarczą Antykryzysową, wprowadziła wiele zmian do przepisów prawa podatkowego.

Aktualizacja: 21.04.2020 17:36 Publikacja: 21.04.2020 17:30

Tarcza antykryzysowa a zmiany w PIT

Foto: Adobe Stock

Wśród zmian znalazła się również ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: ustawa o PIT). Warto skorzystać ze stworzonych możliwości bez popełnienia błędu.

Termin złożenia rocznego PIT

Ustawa umożliwia podatnikom PIT złożenie zeznania podatkowego o miesiąc później, tj. w terminie do 31 maja 2020 r., bez sankcji karno-skarbowych.

Nowe uregulowania stanowią, że złożenie organowi podatkowemu zeznania o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) za 2019 r. oraz wpłacenie należnego podatku dochodowego od osób fizycznych po upływie terminu na jego złożenie, nie później jednak niż do 31 maja 2020 r., jest równoznaczne ze złożeniem przez podatnika PIT zawiadomienia, o którym mowa w art. 16 § 4 ustawy z 10 września 1999 r. – Kodeks karny skarbowy. W takim przypadku organ nie wszczyna postępowania w sprawie o przestępstwo skarbowe lub wykroczenie skarbowe, a wszczęte umarza.

Czytaj także: PIT i CIT - odliczenie darowizny na walkę ze skutkami koronawirusa

Warto zauważyć, że przytoczony przepis nie stanowi o przesunięciu terminu na zapłatę podatku, a jedynie o przesunięciu terminu na złożenie rozliczenia rocznego. Zatem w przypadku złożenia rozliczenia podatkowego PIT po 30 kwietnia a przed 1 maja, podatnik nie będzie ponosił sankcji karno-skarbowych za nieterminowe rozliczenie się z urzędem skarbowym. Jednak w przypadku dopłaty podatku po 30 kwietnia, podatnik – co do zasady – powinien liczyć się z obowiązkiem zapłaty odsetek od zaległości podatkowych od nieterminowej wpłaty podatku.

UWAGA!

Z nieoficjalnych informacji wynika, że minister finansów planuje wydać rozporządzenie w sprawie zaniechania poboru odsetek od zaległości podatkowych od zobowiązań w PIT, wynikających z zeznań podatkowych uregulowanych w okresie po 30 kwietnia a przed 1 czerwca 2020 r. Jeżeli takowe rozporządzanie zostanie wydane, wówczas podatnicy nie będą obciążani również odsetkami od zaległości podatkowych.

Zaliczki pobrane przez płatników

Zmienione przepisy ustawy o PIT dają płatnikom podatku więcej czasu na przekazanie do organu podatkowego pobranych zaliczek z wynagrodzeń wypłaconych pracownikom w marcu i w kwietniu.

Wprowadzony do ustawy przepis stanowi, że w przypadku zaliczek na podatek, pobranych przez płatników w marcu i kwietniu 2020 r. od przychodów ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej lub spółdzielczego stosunku pracy oraz od zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego wypłacanych przez płatników, obowiązek ich przekazania do organu podatkowego podlega wykonaniu w terminie do 1 czerwca 2020 r., jeżeli płatnicy ci ponieśli negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19.

Przepis ten stosuje się odpowiednio do płatników podatku pobranego od należności zaliczanych do przychodów z działalności wykonywanej osobiście, o których w art. 13 pkt 8, czyli do umowy zlecenia i umowy o dzieło.

Niestety, należy zwrócić uwagę na istotne wyjątki wprowadzonego odroczenia terminu przekazania pobranych zaliczek na PIT. Mianowicie odroczenie przekazana pobranych przez płatników zaliczek na PIT nie obejmuje wszystkich przychodów z działalności wykonywanej osobiście, o których mowa w art. 13 ustawy o PIT, a jedynie wspomniane umowy-zlecenia i umowy o dzieło. Dla przykładu odroczenie nie obejmuje podatku pobranego od należności wypłacanych członkom zarządu, czy członkom rady nadzorczej, o których mowa w art. 13 pkt 5 ustawy, jak też nie obejmuje należności z tytułu umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, o których mowa w art. 13 pkt 9 ustawy.

PRZYKŁAD 1.

W spółce z o.o. w marcu i kwietniu zostały wypłacone wynagrodzenia dla członków zarządu, pełniących swoje funkcję na podstawie kontraktu menedżerskiego (umowy o zarządzanie). Czy pobrane przy wypłacie zaliczki na podatek od wymienionych wypłat Spółka może przekazać do organu podatkowego w terminie do 1 czerwca?

Niestety nie, odroczenie wpłaty pobranych zaliczek na PIT-4 dotyczy jedynie przychodów zaliczanych do art. 12, art. 13 pkt 8 oraz wypłacanych przez zakład pracy zasiłków z ubezpieczeń społecznych.

Większe limity dla świadczeń socjalnych

Zmianie ulegają limity zwolnień od podatku w odniesieniu do niektórych świadczeń otrzymywanych przez pracowników od swojego pracodawcy. W 2020 roku będą wolne od PIT do kwoty nieprzekraczającej:

- 3000 zł – zapomogi wypłacane z funduszy zakładowej lub międzyzakładowej organizacji związkowej pracownikom należącym do tej organizacji (art. 21 ust. 1 pkt 9a ustawy o PIT),

- 10 000 zł – zapomogi otrzymane w przypadku indywidualnych zdarzeń losowych, klęsk żywiołowych, długotrwałej choroby lub śmierci, sfinansowane z innych źródeł niż zakładowy fundusz świadczeń socjalnych (art. 21 ust. 1 pkt 26 lit. b ustawy o PIT),

- 2000 zł – wartość otrzymanych przez pracownika, w związku z finansowaniem działalności socjalnej, o której mowa w przepisach o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (dalej: ZFŚS), rzeczowych świadczeń oraz świadczeń pieniężnych, sfinansowanych w całości ze środków ZFŚS lub funduszy związków zawodowych (art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o PIT),

- 3000 zł – dopłaty do wypoczynku, zorganizowanego przez podmioty prowadzące działalność w tym zakresie, w formie wczasów, kolonii, obozów i zimowisk dla dzieci i młodzieży do lat 18, sfinansowane z innych źródeł niż ZFŚS (art. 21 ust. 1 pkt 78 ustawy o PIT).

Przedstawione zmiany, dokonane w trakcie roku, będą zapewne powodowały wątpliwości i kłopoty z odpowiednim rozliczeniem PIT w odniesieniu do tych pracowników, którzy już otrzymali, w okresie styczeń-marzec, świadczenia sfinansowane z ZFŚS w kwotach przekraczających 1000 zł. Aktualna zmiana, zwiększająca limit zwolnienia do 2000 zł, przewidziana jest dla całego roku i niejako działa wstecz. Dlatego zapewne pojawią się wątpliwości, czy pracodawca, który opodatkował już pracownikowi nadwyżkę otrzymanego świadczenia ponad 1000 zł, teraz może powinien zwrócić pracownikowi niepotrzebnie pobrany podatek?

Wydaje się, że jednak nie – takie postępowanie byłoby błędne. Zaliczka na podatek pobrana zgodnie z przepisami, jakie obowiązywały w okresie styczeń-marzec, była przecież zasadna. Dodatkowy 1000 zł wolny od podatku powinien zostać uwzględniony przy kolejnych świadczeniach dla pracownika w 2020 r. finansowanych z ZFŚS.

Niewątpliwie jednak wprowadzona zmiana, która formalnie weszła w życie 1 kwietnia 2020 r., zadziałała wstecz, ponieważ limit 2 tys. zł wolny od podatku jest przewidziany dla całego roku. A to z kolei zmusi pracodawców do odpowiedniej aktualizacji swoich systemów kadrowo-placowych, tak aby sprostać udogodnieniom dla pracowników, którzy korzystają z ZFŚS.

PRZYKŁAD 2.

Jak ma postąpić spółka, której pracownik w marcu otrzymał świadczenie sfinansowane z ZFŚS, które zostało opodatkowane PIT, ponieważ pracownik miał już wykorzystany dotychczasowy limit zwolnienia – 1000 zł, obowiązujący w „starych" przepisach?

Pracodawca powinien zwiększony limit zwolnienia – do 2000 zł, wykorzystać przy najbliższej okazji. Jeżeli pracownik będzie otrzymywał kolejne świadczenie z ZFŚS nie należy od niego pobierać podatku do kwoty kolejnego 1000 zł.

Wsteczne odliczenie straty

Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą zyskują możliwość tzw. wstecznego rozliczenia straty, jeśli poniosą ją w 2020 roku.

Ustawodawca wskazuje, że podatnicy, którzy z powodu COVID-19 ponieśli w 2020 r. stratę z pozarolniczej działalności gospodarczej oraz uzyskali z niej w 2020 r. łączne przychody niższe o co najmniej 50 proc. od łącznych przychodów uzyskanych w 2019 r. z tej działalności – mogą jednorazowo obniżyć o wysokość tej straty, nie więcej jednak niż o kwotę 5 mln zł, odpowiednio dochód lub przychód uzyskany w 2019 r. z pozarolniczej działalności gospodarczej. W celu dokonania odliczenia straty podatnik składa korektę zeznania za rok 2019.

PRZYKŁAD 3.

Czy wsteczne odliczanie straty za 2020 rok dotyczyć będzie tylko podatników, którzy rozliczają się na zasadach ogólnych, czy też może z niego skorzystać podatnik podatku liniowego? Preferencyjne odliczanie straty za 2020 r. jest możliwe zarówno dla podatników rozliczających się na zasadach ogólnych, jak i podatku liniowego, pod warunkiem że odnotują spadek przychodów o ponad 50 proc. w stosunku do roku 2019.

Zwolnienie niektórych świadczeń

Mając na uwadze, że ustawa o COVID-19 wprowadza nowe świadczenia oraz obowiązek zapewniania przez pracodawcę, w sytuacjach nadzwyczajnych, niektórych świadczeń dla pracowników, postanowiono, że wolne od podatku dochodowego będą otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w 2020 r.:

1. świadczenia postojowe, o których mowa w art. 15zp ustawy o COVID-19;

2. świadczenia polegające na zakwaterowaniu i wyżywieniu, o których mowa w art. 15x ust. 3 pkt 1 ustawy o COVID-19.

PRZYKŁAD 4.

Czy świadczenie postojowe, jakie otrzyma przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą, będzie podlegało wpisaniu do podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?

Nie, świadczenie postojowe, o których mowa w art. 15zq ustawy o COVID-19, zostało zwolnione od podatku w art. 52m ustawy o PIT, w związku z tym nie podlega wpisaniu do podatkowej księgi przychodów i rozchodów. 

Darowizny a COVID-19

Od podstawy obliczenia podatku można odliczyć darowizny przekazane od 1 stycznia 2020 r. do 30 września 2020 r. na przeciwdziałanie COVID-19. Przy czym odliczeniu podlegają darowizny przekazane wyłącznie następującym jednostkom:

1) podmiotom wykonującym działalność leczniczą, wpisanym do wykazu, o którym mowa w art. 7 ustawy o COVID-19;

2) Agencji Rezerw Materiałowych z przeznaczeniem na cele wykonywania zadań ustawowych;

3) Centralnej Bazy Rezerw Sanitarno-Przeciwepidemicznych z przeznaczeniem na cele wykonywania działalności statutowej.

W wymienionym zakresie przyjęto preferencyjną zasadę, przyjmując, że w przypadku darowizny przekazanej:

- do 30 kwietnia 2020 r. – odliczeniu podlega kwota odpowiadająca 200 proc. wartości darowizny;

- w maju 2020 r. – odliczeniu podlega kwota odpowiadająca 150 proc. wartości darowizny;

- od 1 czerwca 2020 r. do 30 września 2020 r. – odliczeniu podlega kwota odpowiadająca wartości darowizny.

PRZYKŁAD 5.

Czy w przypadku darowizny, przekazanej przez osobę fizyczną na walkę z COVID-19, odliczenie jest limitowane w granicach 6 proc. dochodu tego podatnika?

Nie, darowizny przekazywane na walkę z COVIZ-19 odliczane są od dochodu bez limitowania.

Uproszczone wpłacanie zaliczek

Podatnicy, którzy mają status małego podatnika, a którzy na 2020 r. wybrali uproszczoną formę wpłacania zaliczek od dochodów z działalności gospodarczej, jeżeli ponoszą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19, będą mogli z tej metody zrezygnować. Począwszy od zaliczek należnych za okres marzec–grudzień 2020 roku, mają prawo opłacać zaliczki od rzeczywistego dochodu podatkowego. Przy ich obliczaniu uwzględnia się zaliczki zapłacone w uproszczonej formie. O rezygnacji z uproszczonej formy wpłacania zaliczek podatnicy będą informować w zeznaniu po zakończeniu roku 2020.

Przytoczony przepis daje możliwość zrezygnowania z uproszczonej metody wpłacania zaliczek wszystkim podatnikom, którzy mają status małego podatnika. Niestety, dla większych podmiotów ustawodawca nie przewidział możliwości rezygnacji z uproszczonej metody wpłacania zaliczek, nawet w obliczu aktualnej epidemii i prawdopodobieństwa powstania nadpłaty podatku na koniec roku.

Zauważyć jednak należy, że podmioty, które nie mają statusu małego podatnika mogą – na podstawie art. 22 § 2 Ordynacji podatkowej – wnioskować o ograniczenie wysokości bieżących zaliczek na podatek od dochodów z działalności gospodarczej. Przedmiotowy przepis wskazuje, że organ podatkowy, na wniosek podatnika, ogranicza pobór zaliczek na podatek, jeżeli podatnik uprawdopodobni, że zaliczki obliczone według zasad określonych w ustawach podatkowych byłyby niewspółmiernie wysokie w stosunku do podatku należnego od dochodu lub zysku przewidywanego na dany rok podatkowy.

PRZYKŁAD 6.

Czy przedsiębiorca, który wybrał metodę uproszczoną wpłacania zaliczek może dopiero począwszy od kwietnia przejść na metodę realną, a za marzec zapłacić jeszcze zaliczkę z zastosowaniem metody uproszczonej?

Przepisy dają prawo podatnikom do zrezygnowania w trakcie roku podatkowego z uproszczonej metody wpłacania zaliczek. Jest to prawo podatnika a nie obowiązek. Prawo do zmiany podatnik ma już począwszy do zaliczki obliczanej za marzec. Biorąc pod uwagę cel wprowadzonych rozwiązań, wydaje się, że z tego prawa podatnik może skorzystać również później, np. od kwietnia, czy od maja.

Jednorazowe odpisy amortyzacyjne

Podatnicy mogą dokonywać jednorazowo odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej środków trwałych, które zostały nabyte w celu produkcji towarów związanych z przeciwdziałaniem COVID-19 i wprowadzone do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w 2020 roku.

Za towary, o których mowa w przywołanym przepisie, uważa się w szczególności: maseczki ochronne, respiratory, środki odkażające, medyczną odzież ochronną, ochraniacze na obuwie, rękawiczki, okulary, gogle, środki do dezynfekcji i higieny rąk.

W odniesieniu do przedstawionej preferencji, ustawodawca postanowił, że jednorazowe odpisy amortyzacyjne są możliwe w odniesieniu do tych środków trwałych, które zostały wprowadzonych do ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych w 2020 r. Mogą to zatem być także środki trwałe nabyte i wcześniej, np. w 2019 roku, czy też nabyte w okresie styczeń-marzec, czyli przed formalnym wejściem w życie nowych przepisów. Prawo do jednorazowego odpisu jest uzależnione wyłącznie od daty wprowadzenia do ewidencji środka trwałego zakupionego do produkcji towarów wykorzystywanych do walki z COVID-19. W zakresie jednorazowych odpisów nie ma też żadnych ograniczeń kwotowych, jeśli chodzi o wartość nabywanych środków trwałych, czy też wartość odpisu zaliczonego do kosztów uzyskania przychodów.

PRZYKŁAD 7.

Czy aby skorzystać z jednorazowego odpisu amortyzacyjnego środka trwałego, zakupionego do produkcji rzeczy wykorzystywanych do walki z COVID-19, musi on być fabrycznie nowy?

Ustawodawca nie wprowadza ograniczeń w tym zakresie. Jednoazowe odpisy są możliwe zarówno w odniesieniu do środków trwałych nowych, jak i używanych.

Terminowe regulowanie zobowiązań

Ustawa wprowadza zwolnienie z obowiązku stosowania przepisów, dotyczących tzw. ulgi na złe długi, podatników, którzy obowiązani są do zwiększania dochodu, stanowiącego podstawę obliczenia należnych w 2020 r. zaliczek na podatek z działalności gospodarczej, o niezapłacone w terminie zobowiązania, które podlegają zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów.

Zwolnieni z tego obowiązku są jednak tylko podatnicy, u których spełnione zostały łącznie następujące warunki:

1) podatnik poniósł w danym okresie rozliczeniowym negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19,

2) uzyskane przez podatnika w danym okresie rozliczeniowym przychody są niższe o co najmniej 50 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku podatkowego, a w przypadku podatnika, który rozpoczął prowadzenie działalności gospodarczej w 2019 r. – w stosunku do uzyskanych w tym roku średnich przychodów.

Zwolnienie z obowiązku stosowania przepisów dotyczących „ulgi na złe długi", obarczone jest dość restrykcyjnymi warunkami. Może z niego korzystać tylko taki dłużnik, który odnotował spadek przychodów w danym miesiącu o minimum 50 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca z roku poprzedniego. Chcąc skorzystać z tej preferencji, dłużnik będzie musiał analizować, czy w miesiącu, w którym upływa 90. dzień od wyznaczonego terminu płatności danego zobowiązania, odnotowano również spadek przychodów o minimum 50 proc. względem takiego samego miesiąca roku poprzedniego.

Warto zauważyć, że komentowany przepis wyłącza obowiązek stosowania przepisów po stronie dłużników. Wierzyciele, bez względu na sytuację i postępowanie dłużnika, mają prawo zmniejszyć swoją podstawę opodatkowania o, zaliczaną do przychodów należnych, wartość wierzytelności o zapłatę świadczenia pieniężnego w rozumieniu art. 4 pkt 1a ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom, która nie została uregulowana w terminie 90. dni od wyznaczonego terminu płatności.

PRZYKŁAD 8.

Podatnik otrzymał fakturę dokumentując zakup surowców do produkcji w lutym 2020 r.

Termin płatności tej faktury wyznaczono na dzień 10 marca 2020 r.

Podatnik nie ureguluje tej faktury aż do momentu, kiedy upłynie 90. dzień od wyznaczonego terminu płatności, tj. 8 czerwca 2020 r.

Podatnik (dłużnik) nie będzie musiał zwiększać podstawy opodatkowania za czerwiec, jeśli w czerwcu odnotuje spadek przychodów o co najmniej 50 proc. w stosunku do tego samego miesiąca z roku poprzedniego.

UWAGA!

Stosowanie przepisów, dotyczących ulgi na złe długi, zawieszone jest po stronie dłużników. Wierzyciele mają nadal prawo do zmniejszania swojej podstawy, jeśli nie otrzymają zapłaty po upływie 90. dni od wyznaczonego terminu płatności.

Bożena Nowicka doradca podatkowy w DORADCA Zespół Doradców Finansowo-Księgowych sp. z o.o. w Lublinie, wykładowca Stowarzyszenia Księgowych w Polsce

Ostatnia szansa na wzięcie udziału w konkursie!

Stowarzyszenie Księgowych w Polsce wraz z firmą Soneta sp. z o.o. po raz czwarty zapraszają do udziału w konkursie Księgowi Przyszłości. Jeszcze można wziąć udział w I etapie – rejestracja na portalu ksiegowiprzyszlosci.pl cały czas trwa! Zachęcamy do zebrania trzyosobowej drużyny i udziału w rywalizacji. Konkurs rozgrywany jest w trzech kategoriach:

- księgowa zawodowa (KZ),

- płacowo-kadrowa (PiK),

- księgowa studencka (KS).

W I etapie konkursu drużyny mierzą się w tekście online za pośrednictwem portalu www.ksiegowiprzyszlosci.pl. Test składa się z 30 wylosowanych pytań – na odpowiedź na każde z nich uczestnicy mają 3 minuty, a odpowiedzi automatycznie zapisują się na koncie drużyny. Wyniki testu wraz z informacją, które drużyny przejdą do II etapu konkursu zostaną ogłoszone na stronie konkursu. Wówczas rozpocznie się II etap – również w formie testu online.

Ruszył wyścig po cenne nagrody, nie może Cię w nim zabraknąć!

Więcej informacji na www.ksiegowiprzyszlosci.pl oraz www.skwp.pl

 

Komentarz eksperta

Dr Grzegorz Matysek,Członek Zarządu DORADCA Sp. z o.o. Zespół Doradców Finansowo- -Księgowych w Lublinie

Tarcza Antykryzysowa wprowadza wiele zmian w obszarze prawa podatkowego, w tym w przepisach ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wśród nich jest kilka, które rzeczywiście mogą przyczynić się do zmniejszenia obciążeń podatkowych w tym trudnym dla przedsiębiorców okresie.

Do istotnych zmian można zaliczyć odroczenie terminu przekazania przez płatników pobranych z wynagrodzeń pracowników zaliczek na PIT. Odroczenie terminu przekazania podatku pobranego w marcu i kwietniu ma na celu poprawę bieżącej płynności finansowej u pracodawców. Szkoda tylko, że poza podatkiem od wynagrodzeń pracowników etatowych ustawodawca nie zdecydował się również na odroczeniu zaliczek pobranych ze wszystkich tytułów, o których mowa w art. 13 ustawy o PIT, lecz ograniczył się jedynie do umowy zlecenia i umowy o dzieło.

Kolejna istotna zmiana to możliwość ustawowej rezygnacji z uproszczonej metody wpłacania zaliczek począwszy od marca. Tu również jest pewien niedosyt, że ustawodawca nie poszedł dalej i nie dał takiej możliwości wszystkim przedsiębiorcom. Co prawda duzi przedsiębiorcy mogą wnioskować o ograniczenie poboru zaliczki na podstawie art. 22 par 2a Ordynacji podatkowej, to jednak gdyby zostały wprowadzone rozwiązanie systemowe dla wszystkich, zapewne umniejszyłoby to pracy zarówno podatnikom, księgowym, jak i urzędom skarbowym.

Dobrze, że ustawodawca dał więcej czasu na złożenie indywidualnych zeznań podatkowych. Jednak nadal mamy wątpliwość, czy dla rozliczeń składanych po 30 kwietnia a przed 1 czerwca, będą naliczane odsetki od zaległości podatkowych, czy też nie.

Niestety, przy okazji wprowadzono też zmiany, które nieszczególnie pomogą przedsiębiorcom. Mowa o podwyższeniu limitu zwolnienia z PIT do 2000 zł świadczeń finansowanych pracownikom ze środków ZFŚS. Jest to, co prawda, zmiana korzystna dla pracowników, jednak pracodawcom jej wprowadzenie w trakcie trwającego roku podatkowego może sprawić tylko kłopot.

Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Spadki i darowizny
Poświadczenie nabycia spadku u notariusza: koszty i zalety
Podatki
Składka zdrowotna na ryczałcie bez ograniczeń. Rząd zdradza szczegóły
Ustrój i kompetencje
Kiedy można wyłączyć grunty z produkcji rolnej
Sądy i trybunały
Sejm rozpoczął prace nad reformą TK. Dwie partie chcą odrzucenia projektów