Błędy wynikają najczęściej z pomyłek arytmetycznych, niewłaściwego zastosowania zasad (polityki) rachunkowości, niedopatrzeń, mylnej interpretacji zdarzeń, niepełnej wiedzy osoby księgującej dokumenty, bądź oszustw.
Mogą one zostać ujawnione, np. w związku z przeprowadzoną w spółce kontrolą podatkową, która wykaże zaległości podatkowe. Korekta tego typu nieprawidłowości powinna zostać ujęta w księgach rachunkowych w odpowiedni sposób.
Czytaj także: Jak skorygować błędy w sprawozdaniu finansowym
Jednostki mają obowiązek do korygowania wszystkich wykrytych błędów bez względu na to, czy były popełnione w bieżącym roku obrotowym czy w poprzednich latach obrotowych (KSR 7). Popełnione przez jednostkę błędy dzielimy z reguły na:
- istotne,
- nieistotne,
- wykryte przed sporządzeniem sprawozdania finansowego,
- wykryte po sporządzeniu sprawozdania finansowego, a przed jego zatwierdzeniem,
- wykryte po zatwierdzeniu sprawozdania finansowego,
- p...
Skorzystaj z unikalnej oferty na dostęp do specjalistycznych treści prawnych i ekonomicznych.
Pakiet rp.pl plus to ekskluzywne treści dla profesjonalistów, skorzystaj z:
- dostępu do najważniejszych tekstów rp.pl z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus;
- Prawnych treści premium, w tym: tygodników Dobra Firma: Podatki i Księgowość, Dobra Administracja, Rzecz o Prawie, Dobra Firma – Rachunkowość, Dobra Firma - Kadry i Płace, Dobra Firma – Biznes („Biznes w czasie Pandemii Covid19”);
- serwisu Legislacja;
- serwisu Wskaźniki i Stawki;
Dostęp do treści rp.pl - PAKIET PLUS nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, aplikacji mobilnej i raportów dla prenumeratorów.