Przemysł spożywczy

Szkocka zdobywa klientów, a piwo i cydr tracą

Bloomberg
Wydajemy więcej pieniędzy na lepsze trunki. Najszybciej rośnie sprzedaż whisky i... małpek.

Rynek alkoholi jest już wart ok. 33 mld zł. Cała branża urosła od października 2016 do września 2017 r. o 1,4 proc. (w skali roku), ale poszczególne kategorie alkoholi żyją własnym, bardzo dynamicznym życiem. Sprzedaż whisky skoczyła o 14 proc., natomiast sprzedaż cydru spadła o 13 proc. To najgorszy rezultat w branży. Takie dane przynosi raport firmy Nielsen, do którego dotarła „Rzeczpospolita".

Zmiana na podium

Wzrost rynku skupia się na trzech kategoriach – wino stołowe i musujące oraz whisky. – Niebawem będziemy krajem, w którym w trzech najlepiej sprzedających się kategoriach alkoholi nie będzie wina stołowego, tylko piwo, wódka i whisky – mówi Adam Dużyński, analityk rynku alkoholu w firmie Nielsen.

Piwo jeszcze długo nie zostanie strącone z piedestału, choć w tym roku jego producenci nie bardzo mają się czym pochwalić. Od października 2016 r. do końca września 2017 r. Polacy kupili piwo o wartości 15,14 mld zł, o 1,3 proc. mniej niż rok w...

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL