Uncle Ben’s rasistowski? Poprawny politycznie ryż w 2021

Mars, do którego należy marka Uncle Ben’s, zmieni nazwę ryżu. Żeby usunąć rasistowskie skojarzenia ryż będzie się nazywał Ben’s Original.

Aktualizacja: 24.09.2020 06:29 Publikacja: 23.09.2020 19:20

Uncle Ben’s rasistowski? Poprawny politycznie ryż w 2021

Foto: AFP

Oprócz nazwy Mars zmieni też opakowanie, na którym obecnie znajdziemy wizerunek czarnoskórego mężczyzny. Firma podała w komunikacie, że poprawny politycznie ryż będzie dostępny od 2021 roku.

Rebranding marki jest następstwem fali amerykańskich protestów przeciwko rasizmowi i nierówności rasowej, które skłoniły wiele firm do pochylenia się nad swoimi markami i logotypami.

- Rozumiemy nierówności związane z nazwą i wyglądem marki. Zobowiązujemy się to zmienić – mówi Fiona Dawson, szefowa działu sprzedaży w Marsie.

Firma równocześnie wdraża program pomocy, który dostarczy pożywne posiłki potrzebującym. Ma również zamiar wspierać kulinarnych przedsiębiorców.

W czerwcu koncern PepsiCo zdecydował na zmianę nazwy i loga popularnej marki produktów śniadaniowych Aunt Jemima. Na ich opakowaniu widnieje roześmiana twarz czarnoskórej kobiety, a sama nazwa odwołuje się to stereotypu "Mammy" czarnoskórej "domowej szczęśliwej niewolnicy", która pracowała, jako piastunka dzieci białego właściciela. Ciocia Jemina w nowej odsłonie ma się pojawić w IV kw. tego roku.

Oprócz nazwy Mars zmieni też opakowanie, na którym obecnie znajdziemy wizerunek czarnoskórego mężczyzny. Firma podała w komunikacie, że poprawny politycznie ryż będzie dostępny od 2021 roku.

Rebranding marki jest następstwem fali amerykańskich protestów przeciwko rasizmowi i nierówności rasowej, które skłoniły wiele firm do pochylenia się nad swoimi markami i logotypami.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu