ASF: Chiny uwalniają strategiczne rezerwy wieprzowiny

Niedobory na rynku i mocny wzrost ceny skłoniły władze Chin do sięgnięcia po strategiczne rezerwy wieprzowiny - informuje BBC.

Aktualizacja: 19.09.2019 08:57 Publikacja: 19.09.2019 08:15

ASF: Chiny uwalniają strategiczne rezerwy wieprzowiny

Foto: Bloomberg

Państwowa firma ma uwolnić 10 tys. ton mrożonej wieprzowiny ze swoich rezerw strategicznych. Mięso zostanie sprzedane na aukcji. Każdy chętny będzie mógł kupić po 300 ton. Mięso pochodzi z importu, głownie z Danii, Francji, USA oraz Wielkiej Brytanii.

Czytaj także: ASF: eksport mięsa do Chin może gwałtownie wzrosnąć

Chiny, jeden z największych światowych konsumentów wieprzowiny, mocno odczuwa problemy związane z epidemią ASF (Afrykańskiego Pomoru Świń). Z powodu epidemii w tym kraju wybito już ponad 100 mln sztuk trzody chlewnej. Oficjalnie całkowita populacja świń w Chinach wynosi 460 milionów sztuk.

Spadająca podaż spowodowała mocny wzrost cen wieprzowiny w chińskich sklepach. W sierpniu tego roku jej cena wzrosła o 46,7 proc. w stosunku do sierpnia 2018 roku - wynika z oficjalnych danych rządowych.

Chiny utworzyły strategiczne rezerwy wieprzowiny w 2007 roku. Nie wiadomo jednak jak są duże.

Wieprzowina to jeden z najważniejszych produktów spożywczych w Chinach. Aż 60 proc. całej konsumpcji mięsa w tym kraju stanowi właśnie wieprzowina. W zeszłym roku jej produkcja wyniosła 54 mln ton. A rosnące ceny tego rodzaju mięsa są poważnym obciążeniem dla chińskich gospodarstw domowych oraz dla chińskiej gospodarki, która weszła w fazę spowolnienia.

Państwowa firma ma uwolnić 10 tys. ton mrożonej wieprzowiny ze swoich rezerw strategicznych. Mięso zostanie sprzedane na aukcji. Każdy chętny będzie mógł kupić po 300 ton. Mięso pochodzi z importu, głownie z Danii, Francji, USA oraz Wielkiej Brytanii.

Czytaj także: ASF: eksport mięsa do Chin może gwałtownie wzrosnąć

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”