Rekordowe zainteresowanie weganizmem

Analiza zapytań w wyszukiwarkach mówi jasno – weganizm staje się coraz bardziej popularny.

Publikacja: 16.09.2020 15:22

Rekordowe zainteresowanie weganizmem

Foto: Adobe Stock

Rok 2020 to czas wielkich i małych zmian spowodowanych pandemią, która dotyka praktycznie wszystkich sfer życia. To nie tylko zagrożenie, ale także okazja do tego, by dokonać reform w swoim życiu i diecie, na co wskazuje analiza przeprowadzona przez serwis Chef's Pencil. Okazuje się, że ludzie na całym świecie zwracają większą uwagę na to co jedzą i chętniej niż kiedykolwiek próbują wegańskich przepisów i dań.

Redakcja Chef's Pencil przeanalizowała dane z Google Trends, by sprawdzić, w jaki sposób pandemia wpłynęła na weganizm na świecie. Okazało się, że zainteresowanie całkowicie roślinną dietą bije rekordy zainteresowania. Wydaje się wręcz, że pandemia podkręciła zainteresowanie – gwałtownie wzrosła liczba zapytań w Google o wegańskie przepisy. Impossible Foods, jeden z największych producentów żywności z roślin (w tym odpowiedników mięsa) poinformował o rekordowej sprzedaży w 2020. Wszystko wskazuje na to, że zainteresowanie weganizmem rośnie, jak na drożdżach.

I nie dotyczy to tylko USA, gdzie rośnie ono relatywnie wolniej niż w innych krajach, które zostały poddane analizie serwisu Chef's Pencil. Wzrost popularności wegańskiej kuchni widać najmocniej w Wielkiej Brytanii, Australii, Izraelu, Austrii, Nowej Zelandii i w Niemczech. Ale w stronę roślinnej diety zwracają też swoją uwagę mocniej Szwedzi, Szwajcarzy czy Kanadyjczycy.

W Wielkiej Brytanii wzrost popularności weganizmu to zasługa intensywnych kampanii takich, jak Vegenuary (Vegestyczeń). Zjednoczone Królestwo dzierży też palmę pierwszeństwa, jeżeli chodzi o wielkość populacji wegan w stosunku do całości populacji, a zaraz za nim jest była kolonia, Australia (która do niedawna była pierwsza). Co ciekawe, Australia, w której popularność weganizmu gwałtownie rośnie od wielu lat nadal jest też krajem, w którym konsumuje się mięso w ilościach znacznie powyżej światowej średniej per capita.

Znaczący udział wegan w populacji ma już też Izrael, gdzie aż 5 procent obywateli deklaruje się jako weganie. W przechodzeniu na weganizm Izraelczykom pomaga żydowska tradycja koszeru, która uczy oddzielania rodzajów żywności i zwracania uwagi na to, co się je.

Dla niektórych zaskoczeniem może być rosnąca popularność weganizmu w Niemczech i Austrii, których narodowe kuchnie, podobnie jak polska, wypełnione są mięsnymi daniami, a tradycyjne festyny kojarzą się z różnymi rodzajami pieczonych, grillowanych czy smażonych kiełbas i piwem. A jednak w oby tych krajach procent wegan rośnie, a liczba restauracji, w których nie zjemy mięsnych dań także jest coraz większa.

Rosnąca popularność roślinnej diety, to zasługa rosnącej świadomości konsumentów. Odnosi się to zarówno do świadomości ekologicznej – produkcja żywności tylko z roślin to mniej zanieczyszczeń i mniejsze zużycie wody, ale także etycznej – mniejsze spożycie mięsa, to mniej zwierząt zabijanych dla zaspokojenia głodu i łakomstwa.

Rok 2020 to czas wielkich i małych zmian spowodowanych pandemią, która dotyka praktycznie wszystkich sfer życia. To nie tylko zagrożenie, ale także okazja do tego, by dokonać reform w swoim życiu i diecie, na co wskazuje analiza przeprowadzona przez serwis Chef's Pencil. Okazuje się, że ludzie na całym świecie zwracają większą uwagę na to co jedzą i chętniej niż kiedykolwiek próbują wegańskich przepisów i dań.

Redakcja Chef's Pencil przeanalizowała dane z Google Trends, by sprawdzić, w jaki sposób pandemia wpłynęła na weganizm na świecie. Okazało się, że zainteresowanie całkowicie roślinną dietą bije rekordy zainteresowania. Wydaje się wręcz, że pandemia podkręciła zainteresowanie – gwałtownie wzrosła liczba zapytań w Google o wegańskie przepisy. Impossible Foods, jeden z największych producentów żywności z roślin (w tym odpowiedników mięsa) poinformował o rekordowej sprzedaży w 2020. Wszystko wskazuje na to, że zainteresowanie weganizmem rośnie, jak na drożdżach.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”
Przemysł spożywczy
Włoska restauracja daje darmowe wino klientom. Warunkiem posiłek bez telefonu