Amerykański koncern poinformował, że kupno firmy z RPA, której portfolio jest komplementarne z jego własnym, pomoże mu na mocniejszy rozwój w Afryce subsaharyjskiej, poprzez uzyskanie większych możliwości produkcyjnych i dystrybucyjnych w regionie.

- Pioneer Foods stanowi ważną część naszej strategii, aby nie tylko rozwijać się w Afryce Południowej, ale także w Afryce Subsaharyjskiej - oświadczył prezes i dyrektor generalny PepsiCo Ramon Laguarta.

PepsiCo zaoferowało 110 randów (7,94 dol.) na jedną akcję Pioneer w ramach drugiej co do wielkości transakcji koncernu od 2010 r. Wiadomość o przejęciu podniosła kurs akcji południowoafrykańskiej firmy na giełdzie 29,32 proc. do ponad 100 randów.

Z transakcji zadowolona jest też firma z RPA. - To dowód zaufania do Republiki Południowej Afryki w czasie, gdy naprawdę tego potrzebujemy - powiedział Reuterowi prezes Pioneer Tertius Carstens. Producenci żywności zmagali się z załamaniem sprzedaży detalicznej, ponieważ konsumenci ograniczali produkcję, a susza poważnie nadwyrężyła zbiory kukurydzy i innych płodów rolnych. Pioneer, który wykorzystuje kukurydzę w wielu swoich produktach, odnotował spadek półrocznych zysków w maju, związany z niedoborami podstawowych artykułów spożywczych.

Pioneer Food, który eksportuje swoje produkty do ponad 80 krajów, jest właścicielem takich popularnych w RPA marek jak: batoniki Safari, płatki śniadaniowe Weet-Bix, soki Liqui Fruit czy mąka Sasko - informuje agencja Reutera.